کوالکام با تراشه مبتنی‌بر Arm به‌دنبال ارائه رقیب چیپست M1 اپل در سال ۲۰۲۳ است

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

کوالکام با تراشه مبتنی‌بر Arm به‌دنبال ارائه رقیب چیپست M1 اپل در سال ۲۰۲۳ است

کوالکام با تراشه مبتنی‌بر Arm به‌دنبال ارائه رقیب چیپست M1 اپل در سال ۲۰۲۳ است https://ijmarket.com/blog/کوالکام-با-تراشه-مبتنی‌بر-arm-به‌دنبال/ ایجی مارکت Tue, 16 Nov 2021 19:25:11 0000 دانش و فناوری https://ijmarket.com/blog/کوالکام-با-تراشه-مبتنی‌بر-arm-به‌دنبال/

کوالکام قصد دارد با ارائه تراشه مبتنی بر Arm 2023 رقابت خود را با چیپست های جدید سری M اپل افزایش دهد. این سازنده تراشه امروز میزبان یک رویداد سرمایه گذاری در سال 2021 با تمرکز بر رونمایی از فناوری “نسل بعدی”، از جمله سخت افزار جدید CPU طراحی شده توسط Nuvia بود. Nuvia در …

منبع :
کوالکام با تراشه مبتنی‌بر Arm به‌دنبال ارائه رقیب چیپست M1 اپل در سال ۲۰۲۳ است

کوالکام قصد دارد با ارائه تراشه مبتنی بر Arm 2023 رقابت خود را با چیپست های جدید سری M اپل افزایش دهد. این سازنده تراشه امروز میزبان یک رویداد سرمایه گذاری در سال 2021 با تمرکز بر رونمایی از فناوری “نسل بعدی”، از جمله سخت افزار جدید CPU طراحی شده توسط Nuvia بود. Nuvia در واقع شرکتی است که در اوایل سال جاری توسط سه مهندس سابق تراشه A اپل در کوالکام تاسیس شده است من آن را خریدم.

تراشه مبتنی بر Arm Qualcomm

خرید Nuvia توسط کوالکام به دلایلی غیرعادی بوده است. جرارد ویلیامز، مدیرعامل Nuvia، اکنون معاون ارشد مهندسی کوالکام است. ویلیامز در مارس 2019 اپل را ترک کرد و اندکی پس از آن، این شرکت از او شکایت کرد. اپل ادعا می کند که ویلیامز از فناوری شرکت خود سوء استفاده کرده و سایر کارمندان اپل را متقاعد کرده که در نویا به او بپیوندند.

ویلیامز بعداً به شکایتی پاسخ داد و ادعا کرد که اپل پیام های او را به طور غیرقانونی زیر نظر دارد و به اصطلاح “نقض قرارداد” اجباری نبوده است. در حال حاضر هیچ راه حلی برای این مشکل وجود ندارد.

علاوه بر نبرد مداوم بین ویلیام و اپل، کوالکام با ادغام تیم توسعه تراشه خود با فناوری Nuvia پیش می‌رود.

تراشه مبتنی بر Arm Qualcomm

تراشه مبتنی بر Arm Qualcomm

بر اساس گزارش ها مرزکوالکام اعلام کرده است که نسل بعدی پردازنده‌های کامپیوتر شخصی آن توسط تیم Nuvia توسعه خواهند یافت. جدید “سیستم عامل رایانه شخصی ویندوز را تنظیم کنید“ساخته شده و”منجر به عملکرد پایدار و عمر باتری می شود“اکشن. کوالکام مستقیماً از این تراشه ها به عنوان” استفاده می کند.کسی که با پردازنده های PC سری M اپل رقابت می کند“یاد آوردن.

به گفته کوالکام، انتظار می‌رود تراشه‌های جدید توسعه یافته توسط Nuvia تا سال 2023 در محصولات مختلفی عرضه شوند. البته این به اپل دو سال دیگر فرصت می دهد تا برنامه های سیلیکونی خود را برای آینده پیش ببرد و تراشه های قدرتمندتری نسبت به مدل های فعلی معرفی کند.

کوالکام در سخنرانی روز سرمایه‌گذار تعدادی اشاره مستقیم و غیرمستقیم به اپل کرد. کوالکام با معرفی نسل بعدی تراشه های اسنپدراگون، اپل را «بزرگترین رقیب» در استانداردهای خود توصیف کرد. زمانی که کوالکام در مورد فناوری مودم 5G صحبت کرد، اشاره کرد که هر کسی که می‌خواهد با نقشه راه 5G خود رقابت کند “باید با این نقشه راه پیش برود.” منظور این شرکت مطمئناً اپل بود که مدت هاست در مورد آن صحبت می شد مودم 5G شما یک آیفون برای استفاده در آینده توسعه دهید.

نظر شما در مورد تلاش های کوالکام برای معرفی تراشه های مبتنی بر Arm برای رقابت با پردازنده های دسکتاپ سری M23 اپل برای سال 2023 چیست؟

منبع :
کوالکام با تراشه مبتنی‌بر Arm به‌دنبال ارائه رقیب چیپست M1 اپل در سال ۲۰۲۳ است

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.