بسته پستی پیشتاز چند روزه میرسه؟

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

بسته پستی پیشتاز چند روزه میرسه؟

بسته پستی پیشتاز چند روزه میرسه؟ https://ijmarket.com/blog/how-many-days-does-it-take-for-the-parcel-to-arrive/ ایجی مارکت Thu, 11 Aug 2022 07:32:39 0000 اخبار بازار کسب و کار های برتر ایجی مارکت https://ijmarket.com/blog/?p=18474

پست پیشتاز چند روزه می‌رسد؟! اگر برایتان سوال است که پست پیشتاز چند روزه می‌رسد، پس سرعت در ارسال برای شما مساله مهمی است! این مطلب را بخوانید چون هم به شما می‌گوییم که پست پیشتاز چند روزه می‌رسد و هم یک راهکار فوق‌العاده برای ارسال بسته پستی سریع و صرفه‌جویی در وقت به شما …

منبع :
بسته پستی پیشتاز چند روزه میرسه؟

پست پیشتاز چند روزه می‌رسد؟!

اگر برایتان سوال است که پست پیشتاز چند روزه می‌رسد، پس سرعت در ارسال برای شما مساله مهمی است! این مطلب را بخوانید چون هم به شما می‌گوییم که پست پیشتاز چند روزه می‌رسد و هم یک راهکار فوق‌العاده برای ارسال بسته پستی سریع و صرفه‌جویی در وقت به شما یاد می‌دهیم!

پست پیشتاز چیست؟

پست پیشتاز همان پست سفارشی است که سریع‌تر انجام می‌شود. تمام مراحل پذیرفتن مرسولات، بسته‌بندی، توزیع و ارسال در پست پیشتاز با سرعتی بسیار بالا انجام می‌شود. بسته‌ها و نامه‌های شما با پست پیشتاز در داخل کشور از ۲۴ تا ۷۲ ساعت یعنی ۲ الی ۳ روز بعد از ارسال به مقصد می‌رسند. در صورت ارسال به خارج از کشور نیز بسته‌ها با اولین پرواز به خارج از کشور ارسال شده و تا ۷۲ ساعت بعد از رسیدن به کشور مقصد به دست گیرنده می‌رسد. ارسال با پست پیشتاز برای مراکز استان تا ۴۸ ساعت و برای شهرستان‌ها تا ۷۲ ساعت زمان می‌برد. پست پیشتاز بعد از پست ویژه، سریع‌ترین روش ارسال پستی در ایران است. بسته‌های پیشتاز دارای بیمه عمومی هستند.

تفاوت پست در تهران و شهرستان

اگر بسته خود را با پست پیشتاز از تهران به مراکز استان‌های دیگر ارسال کنید، در مدت ۲۴ ساعت به دست گیرنده می‌رسد. حداکثر زمان تحویل یک مرسوله پیشتاز درون‌شهری به گیرنده ۲۴ ساعت و برای شهرستان‌ها ۴۸ تا ۷۲ ساعت است. البته مدت زمان پست پیشتاز بستگی به این دارد که شما در چه روزی بسته خود را ارسال کرده‌اید. در صورتی که قبل از ساعت ۱۲ ظهر (پنج‌شنبه‌ها ساعت ۱۰)  بسته خود را پست کرده باشید، بسته شما در همان روز ارسال می‌شود. در نظر داشته باشید که در روزهای تعطیل سرویس‌دهی انجام نمی‌شود. برای اطلاع از ساعت کاری اداره پست کلیک کنید.

پست پیشتاز چند روزه میرسه ، آیا زودتر از تیپاکس است؟

در ایران سه نوع پست، عادی، پیشتاز و سفارشی و تیپاکس وجود دارد. در این مقاله می خواهیم بدانیم پست پیشتاز چند روزه میرسه و این که آیا زودتر از تیپاکس است یا خیر؟

امروزه استفاده از خدمات پستی بسیار فراوان می باشد و افراد بسیاری برای ارسال کردن مرسولات خود از پست استفاده می کنند. از این رو انواع پست (عادی، پیشتاز، سفارشی، تیپاکس) آماده خدمت به مردم هستند. شما می توانید یکی از این پست ها را انتخاب کرده و مرسوله خود را از طریق این پست ها به جای مورد نظر خود ارسال نمایید. یکی از پست هایی که در همه ی شهرها شعبه دارد، پست پیشتاز می باشد. شاید برایتان سوال پیش آید که پست پیشتاز چند روزه میرسه ؟ آیا زودتر از تیپاکس است؟ در این پست به این سوالات پاسخ داده می شود، با ما همراه باشید.

پست پیشتاز چند روزه میرسه؟

پست پیشتاز یک پست سریع می باشد که تمام مراحل آن اعم از پذیرفتن مرسولات، بسته‌ بندی، توزیع و ارسال به سرعت انجام می گیرد.

پست پیشتاز، پستی است که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است و می توانید هر مرسوله ای که دارید با اطمینان به پست پیشتاز بسپارید تا مقصد مورد نطر ارسال گردد.

بسته‌ ها و نامه‌ های شما با پست پیشتاز در داخل کشور از 24 تا 72 ساعت طول می کشد تا به مقصد برسد، البته این زمان به موقعیت مکانی شما و دوری و نزدیکی شما به شهر و روستا متفاوت می باشد و به مقصدی که بسته به آن جا ارسال می شود، بستگی دارد. همچنین ارسال بسته ها با پست پیشتاز برای مراکز استان تا 24 ساعت و برای شهرستان‌ ها تا 48 تا 72 ساعت زمان می‌ برد.

نکته: البته مدت زمان پست پیشتاز بستگی به این دارد که شما در چه روزی بسته خود را ارسال کرده‌ اید. در صورتی که قبل از ساعت 12 ظهر (پنج‌شنبه‌ ها ساعت 10)  بسته خود را پست کرده باشید، بسته شما در همان روز ارسال می‌ شود.

ممکن است بخواهید بسته ای را به خارج از کشور ارسال نمایید، در این صورت بسته‌ ها با اولین پرواز به خارج از کشور ارسال شده و تا 72 ساعت بعد از رسیدن به کشور مقصد به دست گیرنده می‌ رسد.

آیا ارسال پست پیشتاز زودتر از تیپاکس است؟

همانطور که در بالا گفته شد پست پیشتاز سرعت بالایی در ارسال مرسوله ها دارد و در زمان 24 الی 72 ساعت مرسوله ها به مقصد رسیده می شوند.

    اما در پاسخ به این سوال که آیا پیشتاز زودتر است یا تیپاکس؟ باید بگوییم که  تیپاکس سریع تر از پست پیشتاز است.

یکی از خدماتی که از طرف شرکت های پستی خصوصی ارائه می شود تیپاکس است. در این روش هزینه ارسال مرسولات بر اساس وزن مرسوله تعیین و اخذ می شود. کلیه مرسولات بیمه بوده و در صورت بروز هر گونه اتفاقی خسارت ان از طرف بیمه پرداخت می شود. در اکثر شهر ها نمایندگی فعال تیپاکس وجود دارد که با یک تماس، کارهای دریافت و ارسال سفارشات انجام می شود.

سرعت تیپاکس از پست پیشتاز بالاتر می باشد و در کمترین زمان ممکن و با سرعت بسیار بالایی بسته ها و نامه ها از طریق تیپاکس ارسال می شوند.

ساعت تحویل مرسولات پستی جدول زمان بندی مناطق

ساعت تحویل مرسولات پستی معمولاً در هر شعبه ای متفاوت است و نظر مسئول شعبه در زمانبندی مرسولات تعیین کننده است. از زمان شیوع کرونا، فعالیت های پستی و آنلاین مردم افزایش یافته است؛ به همین دلیل است که در دو سال اخیر حجم کاری مراکز پستی نسبت به سال های گذشته به صورت فزاینده­ ای بالا رفته است. به همین دلیل حجم کاری اداره پست، 25 درصد نسبت به سال های گذشته افزایش یافت. از آنجا که در اداره پست روال کاری مرسوم برای تحویل مرسولات پستی وجود دارد، تحویل مرسولات نیز در یک بازه رمانی مشخص انجام می شود؛ در صورتی که قصد کسب اطلاع از زمان تحویل مرسولات پستی را دارید به شما توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ساعت تحویل مرسولات پستی

یکی از دغدغه های افراد در دریافت مرسولات پستی، زمان تحویل مرسوله از سوی پست است. بنابراین بسیاری از افراد ناچار هستند به طور مداوم مرسوله خود را پیگیری کنند تا از رسیدن آن به شهر مقصد مطمئن شوند. اما در سال های اخیر شرکت پست برای تحویل مرسولات پستی جدول زمانی خاصی اختصاص داده است که بسته به نوع مرسوله و شیوه ارسال آن هزینه خاص خود را دارد.

ساعت تحویل مرسولات پستی مانند پست عادی و پست پیشتاز در روز های شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 14:30 و روزهای پنجشنبه از ساعت 8 تا 13:30 به گیرنده است. خدمات پذیرش بسته های پستی در باجه‌های پست مرکزی تهران، در ساعات کاری عصر و روزهای تعطیل نیز انجام می شود. علاوه بر این ادارات پست در روزهای تعطیل رسمی در تقویم فعالیت ندارند. در ادامه علاوه بر ساعات کاری اداره پست، به ساعت تحویل مرسولات پستی در هر شیوه اشاره می کنیم.

ساعات کاری اداره پست

ساعات کاری دفاتر پستی ارتباط مستقیمی با زمان تحویل مرسولات به افراد دارد. در استان ها و شهرهای مربوطه ساعات کاری دفاتر با یکدیگر فرق دارد. به همین دلیل باید از ساعات کاری اداره پست اطلاع داشته باشید. ساعات کاری اداره پست، معمولاً در روزهای عادی از ساعت  تا 14:30 و روزهای پنج شنبه از 8 تا 13:30 است. ساعت کاری پست پیشتاز نیز به همین منوال است.

ساعت کاری پست در مناطق

ساعات اداری پست بسته به شعبه و مرکز آن متفاوت است. در مجموع در مراکز و مناطق و در روزهای شنبه تا چهارشنبه، ساعات کاری پست، از 8 تا 18 و در روزهای پنج شنبه از 8 صبح تا 17 است. همچنین این مراکز در روزهای جمعه فعالیتی ندارند.

ساعات کاری پست در ستادها

ساعات کاری در ستادها معمولا با ساعات کاری در مناطق تفاوت دارد. ساعات کاری ستادها معمولاً از 8 صبح شروع شده و تا ساعت 16:15 ادامه دارد. اما در روزهای پنج شنبه و جمعه فعالیتی ندارند. بنابراین لازم است در تحویل گرفتن مرسولات پستی به ساعت کاری ستاد مورد نظر توجه کنید.

ساعت تحویل مرسولات پستی هوایی

در حال حاضر براساس جدول زمانبندی مرسولات پستی هوایی داخل کشور، چنانچه فردی قصد ارسال مرسوله‌ای به روش پست پیشتاز هوایی را دارد، برای آن مدت زمانی بین 24 ساعت تا 72 ساعت زمان لازم است. بنابراین حداقل زمان برای ارسال 24 و حداکثر آن 48 تا 72 ساعت است.

ساعت تحویل مرسولات پستی زمینی

اما برای مرسولات زمینی، حداقل سه تا چهار روز زمان لازم است تا بسته به دست شخص برسد. اما در این باره توضیحی داده نشده است. به ‌طور مثال در شرایطی که حداقل مدت زمان سه تا چهار روز اعلام شده این رقم برچه اساس تعیین می‌شود.

بعلاوه برای مرسولات دریایی- زمینی حداقل زمان برای تحویل هفت روز و حداکثر 20 روز اعلام شده است.

ساعت تحویل مرسولات پستی با پست سفارشی

این سرویس که شامل واحدهای ارائه‌ دهنده خدمات از طریق باجه‌های پستی دولتی، آژانس‌های پستی، دفاتر خدمات ارتباطی و همچنین دفاتر پیشخوان دولت است، مرسوله هایی را در برمی­ گیرد که گرفتن آنها از فرستنده و حمل بار و تحویل به گیرنده، در ازای صدور و اخذ رسید صورت می­ گیرد و امکان پیگیری مرسوله نیز وجود دارد.

ساعت تحویل سرویس پست سفارشی، در داخل کشور (درون شهری) 24 تا 48 ساعت از زمان ارسال، شهرستان ها 48 تا 72 ساعت، خارج از کشور حداکثر 72 ساعت بعد از رسیدن به کشور مقصد است.

همچنین باید اشاره کرد که قوانین مربوط به این سرویس، شامل قوانین مقررات پستی، مقررات ممنوعات پستی، مقررات ممنوعات هوایی، مقررات گمرک است.

ساعت تحویل مرسولات پستی با پست پیشتاز

سرویس پست پیشتاز، شامل واحد ارائه دهنده خدمت، باجه های پستی دولتی، دفتر خدمات ارتباطی، باجه های پستی دولتی و دفاتر پیشخوان دولت است.

از جمله قوانین و مقررات پستی، مقررات ممنوعاتی هوایی، مقررات ممنوعاتی پستی، مقررات گمرکی، و زمان میانگین انجام خدمت است.

ساعت تحویل مرسولات پستی در داخل کشور (درون شهری) 12 الی 24 ساعت، ‌شهرستان ها 24 الی 48 ساعت، و خارج از کشور (با اولین پرواز 72 ساعت به محض رسیدن به کشور مقصد)‌ و در آخر نیز مدت زمان انجام کار، به ازای هر مرسوله  5 دقیقه بدون احتساب مدت سپری شده در نوبت است.

ساعت تحویل مرسولات پستی با پست ویژه

پست ویژه شامل ارسال و توزیع مرسولات پستی با قابلیت امکان رهگیری و پیگیری مرسوله به شکلی که مرسوله بعد از تحویل به پست و ثبت تمام رویدادهای عملیاتی بر روی آن بر مبنای شناسه، از فرستنده دریافت و از طریق خطوط (هوایی و زمینی) و به ‌صورت ویژه در مدت زمان تعیین شده برای ارسال مرسوله است.

تحویل مرسوله به وسیله پست ویژه، همان روز تا ساعت 22، فردای روز تحویل تا ساعت 10 صبح و فردای روز تحویل تا ساعت 12 ظهر به گیرنده تحویل و از وی امضاء امکان پذیر خواهد بود. برابر تعهدات تعیین شده، پست مکلف به پرداخت غرامت در صورت تأخیر در توزیع مرسوله به مشتری است.

مرسولات پستی علاوه بر ارسال به صورت زمینی و هوایی، از طریق روش هایی چون باربری و پیک نیز ارسال می شوند. به دلیل بسته بندی محصولات براساس وزن و اندازه، زمان متفاوتی برای ارسال آنها تعیین شده است.

ساعت تحویل مرسولات پستی با پیک

در روش پیک، محدودیت وزن و اندازه برای ارسال وجود دارد. بنابراین محصولات به نسبت وزن، اندازه و تعدادی به وسیله پیک موتوری، پیک سواری و یا وانت سبک و سنگین ارسال می­ شوند.

ساعت تحویل مرسولات پستی به این شکل است که پس از زمان آماده سازی محصول، سفارش در مدت زمان 1 روز کاری درب منزل/ محل کار و.. (آدرس مقصد) به دست سفارش دهنده می­رسد.

روش ارسال پیک مخصوص مناطق 22 گانه شهر تهران است و شامل حومه تهران و استان ­های دیگر نمی ­شود.

همچنین مبلغ ارسال در این روش متناسب با مسافت طی شده، توسط گیرنده به صورت نقدی به پیک پرداخت می­ شود.

منبع :
بسته پستی پیشتاز چند روزه میرسه؟

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.