چین، نگران بازنگری معاهده دفاعی آمریکا و فیلیپین

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

چین، نگران بازنگری معاهده دفاعی آمریکا و فیلیپین

چین، نگران بازنگری معاهده دفاعی آمریکا و فیلیپین https://titr-news.ir/2021/09/چین،-نگران-بازنگری-معاهده-دفاعی-آمریک/ Thu, 30 Sep 2021 18:20:03 0000 بین الملل https://www.titr-news.ir/2021/09/چین،-نگران-بازنگری-معاهده-دفاعی-آمریک/ به گفته وزیر دفاع فیلیپین ، چین با تلاش هایش برای بازنگری توافق نامه دفاعی 70 ساله خود با ایالات متحده مخالف است و می ترسد که این بازنگری تلاشی برای جلوگیری از رشد چین باشد. به گزارش رویترز ، به نقل از رویترز ، فیلیپین می خواهد توافقنامه دفاعی دو جانبه (MDT) را مرور …

به گفته وزیر دفاع فیلیپین ، چین با تلاش هایش برای بازنگری توافق نامه دفاعی 70 ساله خود با ایالات متحده مخالف است و می ترسد که این بازنگری تلاشی برای جلوگیری از رشد چین باشد.

به گزارش رویترز ، به نقل از رویترز ، فیلیپین می خواهد توافقنامه دفاعی دو جانبه (MDT) را مرور کند تا مشخص شود که ایالات متحده در صورت حمله به متحد خود ، فیلیپین ، چقدر از آن محافظت و دفاع می کند.

با این حال ، دلفین لورنزانا ، وزیر دفاع فیلیپین در نشستی به مناسبت هفتادمین سالگرد MDT گفت که یک دیپلمات سابق چینی از او خواسته استعفا دهد. وی گفت: “علیرغم این واقعیت که ایالات متحده از ایده تجدید نظر در معاهده استقبال کرده است ، اما یک خارجی نظر مخالف دارد.”

لورنزانا افزود: “در سال 2018 ، سفیر سابق چین به من آمد و گفت: لطفاً با MDT برخورد نکنید و آن را همانطور که هست بگذارید. وقتی دلیلش را از او پرسیدم ، گفت که متن توافق نامه توسط چینی ها امضا شده است این بررسی می تواند گامی در جهت توقف رشد چین باشد.

وزیر دفاع در پاسخ به این سوال که واکنش شما به این درخواست چگونه است ، گفت: من به او نگاه کردم و خندیدم.

تلاش ها برای نشان دادن تعهد واشنگتن در حالی صورت می گیرد که ثروت دریایی چین در مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین ، از جمله قایق های ماهیگیری بزرگ در نزدیکی جزایر دست ساز چین ، که شورش فیلیپین را پوشش می دهند ، افزایش یافته است. ماهی زیر را گرفت.

فیلیپین تعدادی تظاهرات دیپلماتیک علیه شبه نظامیان برپا کرده است و گفته است که روز پنجشنبه اعتراض دیگری را برگزار خواهد کرد.

در طول اتحاد 70 ساله ، نیروهای آمریکایی در فیلیپین رفت و آمد کردند ، تمرینات مشترکی انجام دادند ، اطلاعات را مبادله کردند و تجهیزات سخت افزاری را حمل کردند.

لورنزانا گفت که تقویت توافق به وضوح به نفع چین نیست و افزود که چینی ها با اتکا به جزایر مصنوعی عجله ای برای حل این مشکل ندارند. آنها می دانند که در صورت نقض حقوق آنها ، این توافق نامه به اجرا در می آید.

انتهای پیام

بهترین زمان سفر به فیلیپین

فیلیپین بیشتر به خاطر بودن در خط استوا یک پوشش گیاهی استوایی دارد. به همین دلیل همیشه سرسبز و خوش آب و هواست. معمولا آب و هوا ی جزایر فیلیپین گرم بوده، میتوان گفت گرم ترین روزهای سال برای ماه های مارچ و می است. شروع بارندگی ها از ژوئن تا اکتبر بوده و اگر سردترین روزهای فیلیپین را میخواهید، نوامبر تا فوریه را میتوان نام برد. بهترین زمان سفر به فیلیپین با توجه به قرار داشتن این کشور در خط استوا، از نوامبر تا فوریه یعنی از ماه ها آبان تا بهمن بوده که آب و هوایی مناسب و متعادل دارد.

جاذبه های گردشگری فیلیپین

۱- پالاوان(Palawan)

پالاوان یک شهرستان جزیره ای است که از میندورو تا بورنئو بین چین جنوبی و مناطق سولو امتداد می یابد. پوئرتو پرینسسا که دارای یک رودخانه ی زیرزمینی است، مرکز این جزیره به شمار می رود.کورون ریفز در جزیره ی بوسوآنگا یکی از نقاط محبوب غواصی و شنا است که غواصان علاقمند به اکتشاف بقایای کشتی های ژاپنی جنگ جهانی دوم را به این منطقه می کشاند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.