جنگسالاران افغانستان شروع به تشکیل ارتشهای خود کرده‌اند

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

جنگسالاران افغانستان شروع به تشکیل ارتشهای خود کرده‌اند

جنگسالاران افغانستان شروع به تشکیل ارتشهای خود کرده‌اند https://titr-news.ir/2021/06/جنگسالاران-افغانستان-شروع-به-تشکیل-ار/ تیتر نیوز Wed, 23 Jun 2021 06:54:06 0000 بین الملل https://titr-news.ir/2021/06/جنگسالاران-افغانستان-شروع-به-تشکیل-ار/ همزمان با خروج نیروهای ناتو و آمریكا از افغانستان و تشدید مذاكرات بین طالبان و دولت كابل ، دولت مورد حمایت آمریكا گروه های شبه نظامی را در سراسر كشور ایجاد كرده یا خود را مسلح كرده است. نیویورک تایمز گزارش می دهد که استخدام جنگجویان و سلاح جنگ های مجاهدین در اوایل دهه 1990 …

همزمان با خروج نیروهای ناتو و آمریكا از افغانستان و تشدید مذاكرات بین طالبان و دولت كابل ، دولت مورد حمایت آمریكا گروه های شبه نظامی را در سراسر كشور ایجاد كرده یا خود را مسلح كرده است.

نیویورک تایمز گزارش می دهد که استخدام جنگجویان و سلاح جنگ های مجاهدین در اوایل دهه 1990 را به یاد می آورد. وقتی شبه نظامیان رقیب هزاران غیرنظامی را کشتند و مناطقی از کابل را ویران کردند

یک جنبش جنگی متعهد و متقابل ، حتی اگر به درستی با نیروهای امنیتی افغانستان هماهنگ شود ، می تواند دولت ناپایدار رئیس جمهور اشرف غنی را سرنگون کرده و کشور را به رژیم های جنگ سالار تقسیم کند. با این حال ، این نیروهای موقت ممکن است آخرین خط دفاعی باشند زیرا پایگاه ها و پاسگاه های نیروهای امنیتی افغانستان با حملات سنگین طالبان روبرو هستند.

از زمان اعلام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه آوریل ، رهبران گروه های محلی فیلم هایی را در شبکه های اجتماعی منتشر کرده اند که نشان می دهد گروه های مسلح مسلسل در دست دارند و قول جنگ با طالبان را می دهند. برخی از رهبران شبه نظامیان نگرانند که گفتگوهای صلح در دوحه پایتخت قطر پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان خنثی شود و طالبان حملات گسترده ای را برای تصرف مراکز استان ها و محاصره کابل انجام دهند.

شبکه تحلیلگران افغانستان ، گروهی از محققان در کابل ، در گزارشی در تاریخ 4 ژوئن نوشت که برای اولین بار در 20 سال گذشته ، دلالان برق آشکارا در مورد جذب افراد مسلح صحبت می کنند.

هزاره ها از بازگشت طالبان به قدرت نگران هستند ، در حالی که هزاران شیعه در افغانستان از سال 1996 تا 1996 و از 2001 در افغانستان قتل عام شده اند. طالبان هزاره ها را “مرتد” می نامند.

عبدالغنی علیپور مشهورترین فرمانده شبه نظامیان هزاره است که در درگیری با نیروهای دولتی در ولایت وردک درگیر است.

به گفته نیویورک تایمز ، همزمان با بسیج برخی از هزاره ها ، برخی از گروههای ازبکستانی و تاجیکی هرگز گروههای مسلح خود را به رسمیت نمی شناسند ، که در سال 2001 به نیروهای آمریکایی در بیرون راندن طالبان کمک کرد. تعدادی از فرماندهان قبیله ای اخیراً با ادامه تصرف پایگاه ها و پایگاه های دولتی توسط طالبان ، تشکیل نیروهای شبه نظامی را آغاز کرده اند.

بسیاری از این کارگزاران درگیری مداوم با دولت ثروتمند دارند در حالی که آنها انتظار دارند پس از عقب نشینی نیروهای خارجی ، قدرت بیشتری در افغانستان بدست آورند ، کنترل خود را بدست آورند.

احمد احمد مسعود ، 32 ساله ، فرزند آخرین رهبر کاریزماتیک اتحاد شمال ، احمد شاه مسعود ، که در شکست 2001-2001 به نیروهای آمریکایی کمک کرد ، یکی از رهبران برجسته منطقه با سلاح است. والا این گروه را حفظ کرده است .

احمد مسعود در شمال افغانستان ائتلاف مسلح تشکیل داده است. وی قیام خود را “مقاومت دوم” خواند و از هزاران شبه نظامی و حدود 12 فرمانده ارشد شبه نظامی که سابقه جنگ با طالبان و نیروهای شوروی سابق را دارند پشتیبانی کرد.

جنرال عبدالرشید دوستم ، شخصیتی بی رحم برای شبه نظامیان ازبک ، مدت هاست که از هزاران نفر از نیروهای خصوصی در پایگاه خود در استان جوزجان افغانستان محافظت می کند. رفیق من ، متهم به جنایات جنگی ، در هر صورت شخص اصلی در هر قیام مسلحانه علیه طالبان خواهد بود.

عطامحمد نور یکی دیگر از دلالان قدرت است که اقدامات وی از نزدیک دنبال می شود. وی یک فرمانده جنگ سابق و یکی از چهره های برجسته در استان بلخ از جمله مرکز تجارت افغانستان در مزارشریف است. وی روز سه شنبه گفت که به دنبال یک شورش سریع در روزهای اخیر در شمال ، شبه نظامیان در حال کار با نیروهای دولتی برای تصرف مناطق تحت کنترل طالبان بودند.

در استان هرات افغانستان ، محمد اسماعیل خان ، فرمانده سابق جنگ تاجیکستان و یکی دیگر از فرماندهان اتحاد شمال وجود دارد که به شکست طالبان کمک کرد. وی اخیراً عکس هایی از اعتراض را در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده است. کامران علیزایی ، یک شخصیت پشتون در هرات که رئیس شورای ولایتی است ، گفت که وی فرماندهی تعداد زیادی از افراد مسلح را دارد که همیشه آماده خدمت هستند.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.