رژیم کتوژنیک

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

رژیم کتوژنیک

 رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر این است که بدن را عادت میدهد تا چربی را بهعنوان سوخت مصرف نماید. شاید به نظرتان عجیب بیاید که یک رژیم غذایی با چربی بالا (منظور، چربیهای سالم مثل روغن نارگیل، روغن زیتون و… است) چطور میتواند به کاهش وزن کمک کند؛ در حالی که بارها و بارها شنیدهایم، برای لاغر شدن، نباید چربی مصرف کنیم؟

رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر این است که بدن را عادت میدهد تا چربی را به عنوان سوخت مصرف نماید. شاید به نظرتان عجیب بیاید که یک رژیم غذایی با چربی بالا (منظور، چربیهای سالم مثل روغن نارگیل، روغن زیتون و… است) چطور میتواند به کاهش وزن کمک کند؛ در حالی که بارها و بارها شنیدهایم، برای لاغر شدن، نباید چربی مصرف کنیم؟

رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک   بعلاوه اینکه استفاده مداوم از یک رژیم با کربوهیدرات کم می تواند سبب بروز سردرد ، یبوست ، مشکلات تنفسی و غیره گردد. افرادی که از رژیم کتو استفاده کرده اند اظهار داشته اند که سطح انرژی بالاتری نسبت به قبل از رژیم داشته اند، همچنین به دلیل اینکه در رژیم کتو بدن به سوخت چربی و کتون می پردازد و کربوهیدراتی دریافت نمی کند، در نتیجه جریان انرژی به صورت مداوم در مغز ادامه پیدا می کند و باعث تمرکز بیشتر و افزایش عملکرد ذهنی فرد می شود، اما در رژیم های کم چربی به علت مصرف کربوهیدارت و سوخت گلوکز جریان انرژی به صورت مداوم به مغز نمی رسد و عملکرد ذهن را تا حدی کاهش می دهد. این عارضه زمانی است که تخمدان های زن بیش از حد بزرگ شوند و کیسه های کوچک پر از مایع در اطراف تخمک ها تشکیل می شود.  

متخصص رژیم کتوژنیک

سایر دلایل اسهال در رژیم غذایی کتو شامل مصرف رژیم غذایی کم فیبر (فیبر کمک می کند تا اسهال را با بزرگ کردن مدفوع از بین ببرد. در بین رژیمهای آنلاین مواردی بسیار سختگیرانه وجود دارند. ناطقان: رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی پرچرب و بسیار کم کربوهیدرات است. طبق یک مطالعه سال ۲۰۱۲ ، با کاهش مصرف کربوهیدرات ، رژیم کتوژنیک می تواند علائم آکنه را در برخی افراد کاهش دهد. دریافت رژیم کتوژنیک انلاین برخی آمینو اسید های موجود در پروتئین می تواند، تبدیل به گلوکز شود.
روغن نارگیل ممکن است به افراد مبتلا به چاقی در کاهش وزن و سوزاندن چربی شکم کمک کند. علاوه بر مشکلات در پایبندی ، برخی از مضرات رژیم های غذایی کتو و کم کربوهیدرات نیز وجود دارد. جنا جیمسون بعد از به دنیا آمدن دخترش حسابی وزن اضافه کرده بود که البته با رژیم کتو توانست ۴۰ کیلو از وزنش راکم کند. دکتر متخصص رژیم کتوژنیک رژیم غذایی کتوژنتیک یا رژیم غذایی پرچرب یک گونه رژیم غذایی است با چربی زیاد، اندازه کافی پروتئین و قند اندک که بدن را وادار میکند از چربی برای تامین انرژی استفاده کند. رژیم کتوژنیک  برخی از چاشنی ها یا سس ها: این مواد غالباً حاوی قند و چربی ناسالم است.

دکتر رژیم کتوژنیک

نتایج طی مطالعه دیگری بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داده است که 7 نفر از 21 شرکت کننده، قادر به توقف استفاده از تمام داروهای دیابتی بودند. رژیم کتوژنیک آنلاین در رژیم غذایی کتوژنیک شما یاد می گیرید که روی اشتهایتان کنترل داشته باشید. بعد از ۲ تا ۳ ماه اول میتوانید در موارد خاص کربوهیدرات بخورید؛ فقط بلافاصله بعد از آن باید به رژیم غذایی خود برگردید. در شماره های پیشین برنامه دانش و فناوری تغذیه سالم و اهداف آن برای دست یافتن به سلامت و تناسب جسمانی را بررسی کردیم اما با وجود تاکید بر رعایت تغذیه سالم، افراد زیادی برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام راهها و شیوهها گوناگونی را جستجو میکنند.  

بهترین دکتر برای رژیم کتوژنیک

  هنوز تحقیقات بیشتری برای تعیین دقیق تأثیر رژیم غذایی در آکنه لازم است. با این حال نیاز است که همزمان با رژیم کتو با تجویز کارشناس تغذیه از یک مولتی ویتامین فاقد کربوهیدرات مصرف کنیم. رژیم آنلاین کتوژنیک چای و قهوه ازجمله نوشیدنی هایی هستند که فاقد کربوهیدرات هستند و می توانند در رژیم کتو مورد استفاده قرار بگیرند. در این رژیم، مغز برای تامین انرژی مورد نیاز به کربوهیدرات نیازی ندارد بلکه این سوخت و انرژی را از کتون ها تهیه می کند. اولین نوشیدنی مجاز در این رژیم آب به هر شکلی مثل یخ، آب گاز دار و یا معمولی است. آیا رژیم کتو به کاهش وزن کمک می کند؟ این اتفاق به دلیل کاهش قند بدن است تا اینکه بدن به سراغ استفاده از چربی ها برود .
این انتقال از مصرف قند به مصرف چربی به تنهایی کافی است تا بدن فرد برای چند روز احساس خستگی کند. مطمئناً کیفیت چربی ها شمارش می شود.” “تفاوت زیادی از نظر تغذیه ای بین بیکن و بادام وجود دارد. مطالعهای نشان داده است که رژیم کتوژنیک میزان حساسیت به انسولین را تا 75 درصد از بین می برد. در بررسی کارشناسان در خصوص میزان قابل اعتماد بودن این رژیم در بین افراد مختلف، میزان مقبولیت این رژیم گاهی با تردید هایی روبرو بوده است. در مقابل، همین مقدار پنیر کوتاژ حاوی ۵ گرم کربوهیدرات و ۱۸ گرم پروتئین است. پنیر یک ماده غذایی مغذی و خوشمزه است که طرفداران بسیاری دارد. شکلات تلخ و کاکائو مواد غذایی خوشمزه ای هستند که سرشار از آنتی اکسیدان ها می باشند. رژیم کتوژنیک چرخه ای : این رژیم شامل توالی هایی از مصرف کربوهیدارت و کتو است . 
با این حال این مساله فقط با تغییر سبک زندگی دائمی و کنار گذاشتن عادات تغذیه ای غلط امکان پذیر است. به طور کلی محققان نتیجه گرفتن که در صورت همراه ساختن رژیم غذایی کتوژنتیک با تمرینات ورزشی، می توان از عوارض آن در خصوص ضعف بدنی جلوگیری به عمل آورده و عضلات می توانند شکل ابتدایی و شکیل خود را حفظ نمایند. دلیل این اصرار این هست که بعضی از افراد مبتدی ممکنه این رژیم غذایی رو اشتباه جلو ببرن و مواد مغذی ضروری مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم و فیبر رو که معمولا در کل غلات، سبزیجات و میوهها یافت میشه رو از دست بدن! این حرف نادرست نیست اما بدن به خوراکیهای دیگر هم نیاز دارد. به هر حال هنوز معلوم نیست، چه مدت این اثرات ادامه دارد. علاوه بر این ها، تحقیقات نشان می دهند که مصرف زیتون می تواند باعث کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان و فشار خون شود. 
آسیب مغزی: مطالعات نشان می دهد که این رژیم غذایی می تواند موجب کاهش صدمات و کمک به بهبود و ریکاوری پس از آسیب مغزی شود. به عبارت ساده، روزه داری متناوب زمان زیادی را بدون صرف غذا سپری میکند، اما معمولا کمتر از یک روز است، مانند رفتن بدون صبحانه. به عبارت دیگر افرادی که رژیم کتوژنیک دارند، ۲/۲ برابر نسبت به افرادی که رژیم کم چرب و کم کالری دارند وزن بیشتری از دست می دهند. رژیم کتوژنیک برای افرادی که به دنبال یک رژیم مطمئن هستند ،بسیار مناسب است. اگر به دنبال یک رژیم کتوژنیک رایگان هستید در این بخش یک رژیم لاغری مناسب شما را ارایه خواهیم کرد. صرفه اقتصادی؛ علاوه بر تمام این موارد گفته شده یک رژیم غذایی خوب و مناسب باید صرفه اقتصادی داشته باشد تا فرد مجبور به پرداخت هزینه اضافی برای کاهش وزن و لاغر شدن نباشد. 
پیشنهاد برنافیت: رژیم غذایی کتوژنیک خوب یا بد؟ همچنین خوب است پس از عرق کردن حمام کنید. هدف این است که به سرعت وزن خود را کاهش داده و ضمن خوردن کمتر غذا، احساس سیری بیشتری داشته باشید. مدت زمان قرار گرفتن در رژیم غذایی کتو، بی انتهاست و هیچ منعی ندارد که این برنامه غذایی را برای مدت طولانی ادامه دهید. دکتر تن به این نتیجه رسید که علیرغم کتاب ها و اطلاعات مختلفی که در خصوص این رژیم وجود دارد مردم باید از این موضوع آگاه باشند که محدودیت های در استفاده از این رژیم وجود دارد که باید از آنها آگاه باشند. همین طور مطالعات نشان می دهند که این رژیم در سایر بیماری ها چون پارکینسون و آلزایمر نیز آثار مثبتی دارد. 
واژه “کتو” در رژیم غذایی کتوژنیک از این واقعیت ناشی می شود که این رژیم به بدن اجازه می دهد مولکولهای سوختی کوچکی به نام “کتون” تولید کند. این مسئله و بروز مشکلاتی نظیر اسهال یا یبوست یکی از عوارض شایع رژیم غذایی کتوژنیک هست که معمولا بعد از ۳-۴ هفته رخ میده، برای برطرف شدن این حالت سعی کنید از سبزیجات پر فیبر بیشتری استفاده کنید، مکمل منیزیوم هم میتونه به رفع یبوست ناشی از رژیم کتو کمک کننده باشه. اگر به دیابت نوع یک یا دو مبتلا هستید، این رژیم برای شما مجاز نیست، زیرا حالت کتو اسیدوز ایجاد میکند که به کبد، کلیه و مغز ممکن است آسیب میرساند و اگر این عوارض سریع درمان نشود ممکن است منجر به مرگ شود. 
بیماری پارکینسون: یکی از تحقیقات نشان داده است این رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. خوابیدن به مدت حداقل ۷ ساعت در شبانه روز و دوری از هر گونه استرس و اضطراب می تواند در روند کتوز موثر باشد، چرا که استرس و خواب ناکافی می تواند باعث بالا رفتن قند خون شود و عمل کتوز را کاهش دهد، در نتیجه کاهش وزن سرعت کمتری دارد. چه غذاهایی باید در رژیم غذایی کتو محدود شود؟ شاید در نگاه اول کم کردن کربوهیدرات ها به نظر کاری غیر ممکن باشد، اما اصلی ترین قسمت رژیم کتو همین کاهش میزان کربوهیدرات است که باید میزان مصرف آن در همان دامنه ۵ درصد قرار بگیرد. رژیم غذایی کتو در کاهش وزن کوتاه مدت و سریع، بسیار عالی عمل می کند. محصولات کمچرب یا محصولات رژیمی: این محصولات به شدت فرآوری شدهاند و اغلب مقدار بسیار زیادی کربوهیدرات دارند. 
این روزها اسم رژیم لاغری کتو زیاد به گوش می خورد. برخی از سلبریتیهای طرفدار کتو، مثل هلی بری، کورتنی کارداشیان، ونسا هاجنز، کیم کارداشیان، جنا جیمسون و آل راکر معتقدند که خلاف تصور منفی مردم نسبت به چربیها، رژیم کتو فوقالعادهاست. از این رژیم برای مشکلات بیماری نیز استفاده می شود مانند درمان صرعهای مقاوم به درمان در کودکان . شما می توانید در طی مدت زمان کوتاهی با رعایت کردن رژیم کتوژنیک به وزن ایده آل خود برسید. رکنا: کاهش وزن با رژیم کتو یا روزه داری متناوب به خوبی لاغرتان می کند. رژیم کتو روش موثری برای کاهش وزن است. رژیم غذایی کم کربوهیدرات نقش موثری در افت فشارخون در این افراد دارد. 
رژیم کتوژنیک دورهای در میان کسانی که به دنبال رشد عضلات و بهبود عملکرد ورزشی هستند محبوب است. با خالی شدن ذخیرههای گلیکوژن، بدن از چربیهای ذخیره شده و همچنین چربی های سالمی که میخوریم ترکیباتی به نام کتون تولید می کند. این روغن حاوی اسید اولئیک است که نوعی چربی غیر اشباع می باشد. طی درمان به روش رژیم کتو بایستی مصرف آب و مایعات را افزایش دهید، چرا که در غیر این صورت مجبور به مصرف مکمل هایی همچون سدیم، پتاسیم و منیزیوم می باشید. 
افرادی که به کمبود پیرووات کربوکسیلاز، بیماری پورفیری و یا اختلالات ژنتیکی نادر در متابولیسم چربی مبتلا هستند، منع استفاده از این رژیم را دارند. بوزینوا (Bouzinova) می گوید: استفاده از چربی ها مغذی و سالم هیچ نقشی در ایجاد چربی های مضرر بدن ندارند. در خصوص توضیح کربوهیدرات باید گفت، کربوهیدرات ها منبع اصلی تامین انرژی مورد نیاز برای سوخت و ساز بدن هستند. پایه و اساس این رژیم تامین سوخت و انرژی مورد نیاز بدن از چربی هاست به طوری که حدود ۹۰ درصد کالری دریافتی روزانه فرد از منابع چربی تامین می شود. دکتر شیما عبداللهی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: رژیم های کتوژنیک به طور معمول برای درمان بیماری صرع به ویژه نوع مقاوم به درمان آن مورد استفاده قرار می گیرد که این رژیم بر پایه افزایش سطح اجسام کتونی در خون است.  دکتر روشن ضمیر متخصص تغذیه و رژیم درمانی آردایت رژیم لاغری سریع رژیم کتوژنیک سایت زیر: https://rdiet.ir/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.