درباره‌ی فیلم «بره» / یک نبرد اساطیری

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

درباره‌ی فیلم «بره» / یک نبرد اساطیری

درباره‌ی فیلم «بره» / یک نبرد اساطیری https://ijmarket.com/blog/درباره‌ی-فیلم-بره-یک-نبرد-اساطیری/ ایجی مارکت Tue, 23 Nov 2021 17:13:17 0000 فیلم و هنر https://ijmarket.com/blog/درباره‌ی-فیلم-بره-یک-نبرد-اساطیری/

مجله نماوا، علیرضا نراقی اولین فیلم «بره» والدیمار یوهانسون، فیلمساز دوربین ایسلندی، با حیوانات آغاز می شود. آرام و مطمئن با عظمت رشته کوه ایسلند همراه است. او با ریتم، روح و موسیقی بی نظیری، فیلم، دنیا و لحن خود را به بیننده معرفی کرد و او را در جایگاه منحصر به فرد خودش قرار …

منبع :
درباره‌ی فیلم «بره» / یک نبرد اساطیری

مجله نماوا، علیرضا نراقی

اولین فیلم «بره» والدیمار یوهانسون، فیلمساز دوربین ایسلندی، با حیوانات آغاز می شود. آرام و مطمئن با عظمت رشته کوه ایسلند همراه است. او با ریتم، روح و موسیقی بی نظیری، فیلم، دنیا و لحن خود را به بیننده معرفی کرد و او را در جایگاه منحصر به فرد خودش قرار داد. دوربین بسیار نزدیک به حرکت طبیعی، آرامش و سکون حیوانات در محیطی سرد و بزرگ طبیعی است، از نظر سبکی با نسبت های دقیقی که می توان دید، بو و حضور قوی آنها (حیوانات) را تشخیص داد. سپس، در روند دنبال کردن مهاجر و داستان اسرارآمیز حیوانات، شخصیت های اصلی – ماریا و اینگوار – به عنوان بخشی از حرکت طبیعی فعلی معرفی می شوند. خانواده ای دو نفره که فرزندی را از دست داده اند و زندگی خود را با دامداری، کشاورزی و ارتباط صمیمانه با طبیعت می گذرانند. آرام آرام به همان مراقبت و تربیت ناب، مظاهر تمدن در زندگیشان آشکار می شود. آنها کتاب های زیادی می خوانند، به موسیقی و رادیو گوش می دهند، تلویزیون تماشا می کنند و مطمئناً در مورد درد از دست دادن فرزندشان خونسرد و ساکت می مانند.

دوربین هیچ تفاوتی با همان تعقیب و ابهام حیوانات برای تعقیب شخصیت ها و ثبت داستان آنها ندارد. خودآگاهی همانند آگاهی حیوانی ساخته می شود. با همان آرامش، آرامش، روشنایی و تلاش روزانه برای زندگی کردن. در واقع محتوای طبیعت، حیوانات و انسان به صورت پیوسته و وابسته به یکدیگر نشان داده می شود. اما در زمان تولد بره، این اتحادیه منحل می شود و به تدریج به یک جنگ اسطوره ای تبدیل می شود. گوسفند به عنوان حیوان خارجی متولد می شود. نوزاد نیمه حیوان-نیمه انسان بدون فرزند یا انسان ترکیبی از این دو است و ماریا و اینگوار تصمیم می گیرند او را نگه دارند. نام او آدا است. احساسات و انرژی زیادی در مورد این موجود افسانه ای و بی نظیر در آنها وجود دارد. اما مادر بره شبانه روز پشت پنجره اتاقی که آدا در آن خوابیده دنبالش می آید و آه می کشد. کم کم ماریا از دست مادرشوهرش عصبانی می شود و در نهایت میش را می کشد و او را دفن می کند. به همین دلیل است که تضاد وحشتناکی بین طبیعت و این خانواده وجود دارد. هیچ حیوانی جز سگشان دور آنها نبوده است و زندگی آنها جدا از انسانها از طبیعت جدا شده است.

«بره» با دادن فطرت انسان به طبیعت تجلیل می شود. روشی مبتنی بر داستان‌های سنتی، اسطوره‌ها و شخصیت‌های اساطیری نیمه انسان نیمه حیوانی و الگوهای باستانی و ایده‌های تعامل انسان و طبیعت. این فیلم با اسطوره ها و افسانه ها برای توضیح رابطه انسان و طبیعت کار می کند. حتی در وضعیت کنونی آن و در توصیف شرایطی که اکنون در دست انسان از زمین و آینده زندگی در آن است. روابط مبتنی بر تقاضا به کشف منجر شده است و این ثروت منجر به درگیری های مرگبار و ناسازگاری بین طبیعت و وجود انسان شده است. به این ترتیب فیلم بازنمایی نمادین مداخله انسان در طبیعت بر اساس حس خویشتن داری، خویشتن داری و کنترل اوست. آرزویی که جدای از شخصیت حیوانات از او موجودی ستمگر و آشفته ساخته است. حال با این بررسی محتوای اثر می توان دریافت که دوربین والدیمار جوهانسون از ابتدا با گوشی های بلند روی شکل و جزئیات حیوانات تمرکز می کرد تا این هویت ها و وسایل طبیعی را به تصویر بکشد. از سینما با دوربین آرام و رصد به عنوان چشم انسان، شخصیت انسانی را از حیوانات می آفریند و قالبی چشمگیر و واضح برای تعاملات بین فردی و حیوانی و برهم زدن ویژگی های اخلاقی و اخلاقی وجود انسان در طبیعت فراهم می کند.

طبیعت منحصر به فرد ایسلند در ساخت این تصویر بسیار مهم است. پیچیدگی زندگی در این سیاره سرد و زمین ناهموار آن، افسانه ها و وحشت های بی شماری را ایجاد کرده است. داستان نوعی خشونت طبیعی و اجتناب ناپذیر که در آن زندگی در محیطی سرد و معتدل مانند مجازات بدبختی است. نوعی لعنت بر خدایان علیه مردی که خشم طبیعت پایانی ندارد و همیشه با نبرد مضاعف یا قربانی وابستگی همراه است. ماریا و اینگوار در “بره” این آفرینش که اکنون در دنیای مدرن پذیرفته شده و رشد کرده است با قبول مسئولیت حفاظت از طبیعت به پرورش، پرورش و آرامش زندگی خود می پردازند. با این حال، طبیعت انسان و بی علاقگی طبیعت، استعداد خلق داستان ها و افسانه های عجیب و غریب را حفظ کرده است. استفاده از این استعداد زنده بر اهمیت فیلم در داستان اسطوره ای مواجهه انسان با طبیعت افزوده است، نوع طبیعت انسانی که همواره ارتباط انسان را از لحاظ تاریخی- موجود با جهان تعریف می کند. این امر در کنار ساختار طبیعی آماده شده برای کارگردانی و شخصیت های جذاب با بازی متقاعد کننده و درونگرا، «بره» را به فیلمی منحصر به فرد و جذاب تبدیل کرد که در میان آثاری که در آخرین جشنواره فیلم کن در سال 2021 حضور داشتند، جایگاه ویژه ای داشت. . پیدا شد. نومی راپاس بازیگری که گفته بود در سینمای هالیوود علیرغم قدرت زیادش در یک فیلم میانه نقش بسته بود، یکی از شخصیت های اصلی فیلم است.

تماشای فیلمی مانند «بره» ممکن است آسان نباشد. زیرا فیلمی غیرعادی به دور از افکار زشت روزمره و ارواح شیطانی و یک زندان شهری است. این فیلم زندگی متفاوتی را در دنیایی بسیار عجیب به نمایش می گذارد، اما واقعی و واقعی است. در چنین مواقعی باید بدون تعصب و دید باز تسلیم فیلم شد و این گونه است که جادوی نرم و قدرتمند و لذت تخیلی اثر در درون بیننده متجلی می شود.

این فیلم را در Experience تماشا کنید

منبع :
درباره‌ی فیلم «بره» / یک نبرد اساطیری

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.