موج کلاهبرداری‌ با رمزارزهای جعلی

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

موج کلاهبرداری‌ با رمزارزهای جعلی

موج کلاهبرداری‌ با رمزارزهای جعلی https://titr-news.ir/2021/09/موج-کلاهبرداری‌-با-رمزارزهای-جعلی/ Thu, 23 Sep 2021 01:52:09 0000 حوادث https://titr-news.ir/2021/09/موج-کلاهبرداری‌-با-رمزارزهای-جعلی/ با داغ شدن موضوع ارزهای رمزنگاری شده ، بسیاری از شرکت های بازاریابی شبکه ای شروع به تقلب با ارزهای رمزنگاری شده تقلبی در کشور کرده اند. به گزارش تیتر نیوز ، روزنامه IS دوستان او می نویسد: “اخیراً ، برخی از شرکت ها در مورد تولید ارزهای رمزنگاری شده صحبت می کنند که خود …

با داغ شدن موضوع ارزهای رمزنگاری شده ، بسیاری از شرکت های بازاریابی شبکه ای شروع به تقلب با ارزهای رمزنگاری شده تقلبی در کشور کرده اند.

به گزارش تیتر نیوز ، روزنامه IS دوستان او می نویسد: “اخیراً ، برخی از شرکت ها در مورد تولید ارزهای رمزنگاری شده صحبت می کنند که خود توسط این شرکت ها پشتیبانی می شوند.” آنها سعی می کنند کدهای محصولات خود را از طریق تبلیغات گسترده واقعی و ارزشمند کنند. اکثر مردم جذب این شرکت ها می شوند زیرا دانش فنی و اطلاعات لازم در مورد ارزهای رمزنگاری شده را ندارند. چند روز پیش ، ابوالفضل ابوترابی ، نماینده پارلمان نجف آباد ، اعلام کرد که ارز رمزنگاری شده که توسط یک شرکت تولید و به فروش می رسد ، جعل شده است و بسیاری از مردم ، که فکر می کردند ارزشمند است ، خریداری و. اما پس از مدتی ، آنها شاهد کاهش ارزش این ارزهای رمزنگاری شده بودند. به گفته ابوترابی ، همه تغییرات قیمت این ارزهای رمزنگاری شده انجام شده است و برای فروش به دیگران است. اما برای جلوگیری از تکرار این رویدادها ، چگونه می توان تشخیص داد که ارز رمزنگاری شده واقعی است یا تقلبی ، ارزشمند است یا بی ارزش؟

وجود و ارزش خارجی

سهیل نکزاد ، متخصص در زمینه ارزهای رمزنگاری شده و بلاک چین ، در مورد وجود یا عدم وجود ارزهای رمزنگاری شده در خارج می گوید: “با این حال ، ممکن است مشکلات و شرایطی داشته باشد.”

به گفته نکزاد ، “بسته به قانونی یا غیرقانونی بودن این ارز رمزنگاری شده ، شرایط مناسب یا عدم وجود آن ، می توان وجود یا عدم آن را تعیین کرد.” با پشتیبانی و انتقال آن می توانید به راحتی رمز را پیدا کنید.

نکزاد همچنین استدلال می کند که ارزش یک سکه با ارزش سکه “نسبی” است: “به عبارت دیگر ، ممکن است یک نفر بگوید که یک سکه خاص ارزشمند است ، اما دیگری ممکن است برای همان سکه ارزش قائل شود.”

این کارشناس با ذکر مثالی ، این نسبت را توضیح می دهد: “ممکن است یک شرکت رمز تولید کند و بگوید که اگر کسی آن را خریداری کند ، از مزایایی مانند کاهش خرید و بارگیری سریعتر برخوردار خواهد شد.”

به گفته نکزاد ، “طبیعی است که شرکت کوین برای آن ارزش قائل شود ، اما هر کسی که برای آن ارزش قائل شود ممکن است آن را دست کم بگیرد.”

بنابراین هنگام خرید یک ارز رمزنگاری شده ، مردم باید درباره آن بخوانند تا بتوانند ارزش آن سکه را قضاوت کنند.

پانزی از دید مردم پنهان است

در اوایل دهه 70 ، برخی از شرکتها با نام Madraba تأسیس شدند. آنها با ادعای مشارکت در ساخت و ساز یا تجارت ، سرمایه گذاری مردم را جذب می کنند و در عوض سود ثابتی به دست می آورند. اما پس از مدتی مشخص شد که اکثر آنها به هر دلیلی نمی توانند سود پرداخت کنند. بنابراین ، پرونده های کلاهبرداری در حکم ثبت شد که در آن شرکت ها محکوم شدند. در حال حاضر برخی از شرکت های معروف به “Panzi” ، با ساختار شبکه ای یا هرمی و با همان وعده سود ثابت ، از مردم پول می گیرند ، اما پس از مدتی آنها ناپدید می شوند و برخی از شرکت های جدید از بین می روند.

نکزاد با اشاره به تعاریف مختلف پانزی می گوید: “اساساً ، Panzi در مورد ایجاد یک واحد شمارش بدون ایجاد ارزش است.” به عبارت دیگر ، کسی که یک شرکت سرمایه ایجاد می کند ، کسب و کاری را راه اندازی می کند که به نفع برخی افراد است و به دیگران آسیب می رساند. “

به گفته بوت کونیگ ، “آنچه مهم است میزان جبری منفی این تجارت است.”

سپس کارشناس از یک مثال برای نشان دادن موضوع استفاده می کند. نکزاد می گوید: “این شرکت ها از یک فرد با وعده سود ثابت و هنگفت پول دریافت می کنند.” “سپس به او گفتند که اگر سه نفر دیگر را به شبکه معرفی کنید ، به عنوان مثال ، علاوه بر سودی که تاکنون به دست آورده اید ، درصد معینی از سود را دریافت خواهید کرد.”

نکزاد گفت: “بیشتر این پول به خود شرکت تعلق می گیرد.”

نکزاد اصرار دارد که هر شبکه یا شرکت هرمی یک سرمایه گذاری ضروری نیست ، اما می گوید تا به حال هیچ شرکت سرمایه گذاری را به عنوان شبکه و هرم ندیده است.

“بنابراین پانزیان قربانیان خود را به دو وعده جداگانه اما دروغ تحمیل می کند: اول ، سود ثابت در زمان مقرر ، و دوم ، سود بالا در ازای معرفی افراد جدید به شرکت.”

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.