دیابت یکی از عوامل اصلی ناتوانی در ایران

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

دیابت یکی از عوامل اصلی ناتوانی در ایران

دیابت یکی از عوامل اصلی ناتوانی در ایران https://hydoc.ir/دیابت-یکی-از-عوامل-اصلی-ناتوانی-در-ایرا/ https://hydoc.ir/دیابت-یکی-از-عوامل-اصلی-ناتوانی-در-ایرا/#respond Mon, 13 Sep 2021 10:45:40 0000 رسانه سلامت و دانش از اصلی ایران پروفایل لیمویی در دیابت سایت رژیم لیمویی عوامل لیمویی لیمویی سایت لیمویی لاغری ناتوانی یکی https://hydoc.ir/?p=9464

مدیر موسسه غدد درون ریز و متابولیسم در وبینار معرفی دیابت و مدیریت آن با رویکرد ترکیبی (طب سنتی و سنتی) ، که دیروز (یکشنبه) توسط گروه علوم دارویی و سنتی در موسسه غدد درون ریز برگزار شد ، باعث 71 درصد افراد غیر -بیماری های واگیر همه مرگ و میرها در سراسر جهان به …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
دیابت یکی از عوامل اصلی ناتوانی در ایران

مدیر موسسه غدد درون ریز و متابولیسم در وبینار معرفی دیابت و مدیریت آن با رویکرد ترکیبی (طب سنتی و سنتی) ، که دیروز (یکشنبه) توسط گروه علوم دارویی و سنتی در موسسه غدد درون ریز برگزار شد ، باعث 71 درصد افراد غیر -بیماری های واگیر همه مرگ و میرها در سراسر جهان

به گزارش سلام دکتر و وب دا ، دکتر باقر لاریجانی خاطرنشان کرد: دیابت ، بیماری های قلبی عروقی ، سرطان و بیماری های تنفسی بیش از 80 درصد از مرگ های زودرس ناشی از بیماری های غیرواگیر ، رژیم غذایی ناسالم ، سیگار کشیدن ، فعالیت بدنی و مصرف این بیماری ها را تشکیل می دهند.

مدیر موسسه غدد درون ریز و متابولیسم افزود: کاهش عوامل خطرساز و همچنین تشخیص به موقع ، تشخیص و درمان بیماری های عفونی می تواند سهم زیادی از آسیب های ناشی از این بیماری ها را کاهش دهد.

وی گفت: متأسفانه دستیابی به اهداف رشد پایدار برای دوره 2030 از نظر توقف رشد فزاینده دیابت به خوبی محقق نشده است.

دکتر لاریجانی پس از مطالعه با نگرانی آمار بیماران دیابتی در جهان به ویژه در منطقه MENA ، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای جهانی ، تعداد دیابتی های این منطقه در 25 سال آینده 96 درصد افزایش می یابد.

مدیر موسسه غدد درون ریز و متابولیسم افزود: در دهه های اخیر شیوع دیابت و تعداد مرگ و میر ناشی از دیابت در جهان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و این افزایش برای دیابت نوع 2 بسیار بیشتر بوده است. میزان ناتوانی ناشی از دیابت ، به ویژه دیابت نوع 2 نیز در کشور افزایش چشمگیری داشته است ، بنابراین دیابت یکی از علل اصلی ناتوانی در ایران است.

وی دیابت را یک بیماری پرهزینه در نظام سلامت ایران دانست و گفت: “بیش از 8.5 درصد از کل هزینه های بهداشتی کشور صرف مسائل مربوط به این بیماری می شود.”

این استاد دانشگاه گفت: “به دلیل اهمیت دیابت ، سیستم مراقبت های بهداشتی کشور استراتژی ها و سیاست های متعددی را برای کاهش بار بیماری اتخاذ کرده است که در این میان می توان داده ها را جمع آوری و اندازه گیری کرد.” بار بیماری در سطح ملی و ملی ، تدوین برنامه اقدام ملی برای بیماریهای غیرواگیر ، تدوین چارچوب ملی دیابت ، ایجاد شبکه ملی کلینیک های دیابت ، طراحی نقشه راه برای تحقیقات دیابت و سیستم ملی ثبت دیابت به

لاریدجانی با اشاره به انتشار ویرایش دوم سند ملی پیشگیری و کنترل بیماریهای غیر واگیر گفت: به روز شد.

رئیس موسسه غدد درون ریز و متابولیسم ، ارائه سیستم اطلاعاتی سیستم اطلاعات جمعیتی و بیماریهای ایران (VIZIT) ، افزود: سن ، جنس و نوع محل سکونت ، وضعیت مرگ و میر به دلایل مختلف مرگ و میر بر اساس سن و جنس در 31 استان ، میزان بروز سرطان بر اساس سن و جنس در 31 استان و سایر داده های ارزشمند در زمینه های مختلف بهداشتی.

وی در ادامه به نقش موثر و کلیدی داروهای گیاهی در درمان دیابت در بسیاری از کشورهای جهان اشاره کرد و گفت: بیشتر مواد فعال موجود در داروها از محصولات طبیعی گرفته می شوند و محصولات طبیعی هنوز منبع خوبی از داروهای جدید هستند. مواد مخدر. “

لوریجونی ادامه داد: اگرچه علاقه به داروهای گیاهی در حال افزایش است ، اما هنوز شواهد علمی موجود در مورد مزایای درمانی گیاهان وجود ندارد ، که ممکن است به دلیل نرخ پایین ترجمه یافته ها در مطالعات حیوانی به آزمایشات بالینی باشد. انسانی باشید.

به گفته وزارت بهداشت ، وی افزود: تحقیقات بیشتری برای تعیین م effectiveثرترین متابولیت های گیاهی و مکانیسم های سلولی آنها برای تعیین مزایای طراحی آزمایشات بالینی در حیوانات و انسان مورد نیاز است. تحقیقات بیشتری نیز با شواهد علمی قوی مانند مرور سیستماتیک و فراتحلیل آزمایشات بالینی کنترل شده مورد نیاز است.

لازم به ذکر است که در قسمتهای مختلف موضوعات آموزشی مربوط به روشهای مبارزه با دیابت توسط دکتر مژگان اسدی ، نقش گیاهان دارویی و مصرف آنها در مبارزه با دیابت نوع 2 توسط دکتر رجا رحیمی و همچنین توصیه های غذایی در کنترل دیابت از دیدگاه طب ایرانی مشورت با دکتر الهام اختری.

دکتر نازلی نمازی همچنین نقش تغذیه و توصیه های غذایی در مدیریت دیابت نوع 2 از منظر طب سنتی را توضیح داد و توصیه های رژیم غذایی یکپارچه (طب سنتی و غیر سنتی) را ارائه کرد.

انتهای پیام

به

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
دیابت یکی از عوامل اصلی ناتوانی در ایران

https://hydoc.ir/دیابت-یکی-از-عوامل-اصلی-ناتوانی-در-ایرا/feed/ 0

دیابت نوع 1

  • نوع 1 دیابت معمولا در افراد زیر 20 سال اتفاق می افتد و به همین دلیل به آن دیابت نوجوانان میگویند.
  • در این نوع دیابت، بدن کمی یا کاملا توانایی تولید انسولین را از دست میدهد. دیابت نوع 1 یک بیماری خود ایمنی است. در این بیماری سیستم ایمنی به پانکراس جاییکه بدن انسولین تولید میکند، حمله میکند بنابراین پانکراس دیگر قادر به تولید انسولین نیست و ناکارامد خواهد بود.
  • دیابت نوع 1 قابل پیشگیری نیست و تنها میتوان آن را با تغییرات سبک زندگی سالم کنترل کرد.

علائم دیابت نوع 1

  • گرسنگی شدید و افزایش اشتها
  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن در پا
  • تشنگی و خشکی دهان و ادرار پی در پی
  • تاری دید
  • از دست دادن هوشیاری
  • مشکلات پوستی
  • کاهش وزن غیرعادی
  • خستگی و بی حالی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.