خواص زرد چوبه؛ از سیستم گوارش تا دفع عفونت‌ ها

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

خواص زرد چوبه؛ از سیستم گوارش تا دفع عفونت‌ ها

خواص زرد چوبه؛ از سیستم گوارش تا دفع عفونت‌ ها https://ijmarket.com/blog/خواص-زرد-چوبه؛-از-سیستم-گوارش-تا-دفع-عفو/ https://ijmarket.com/blog/خواص-زرد-چوبه؛-از-سیستم-گوارش-تا-دفع-عفو/#respond ایجی مارکت Sun, 08 Aug 2021 12:47:02 0000 سلامتی و پزشکی https://ijmarket.com/blog/خواص-زرد-چوبه؛-از-سیستم-گوارش-تا-دفع-عفو/

زردچوبه یک ادویه محبوب در بین ایرانیان است که به دلیل رنگ زرد زیبا و طعم گرم آن در بسیاری از غذاها استفاده می شود. اما علاوه بر طعم رنگ ، فواید زردچوبه برای سلامتی نیز بسیار زیاد است. در واقع ، ریشه زردچوبه گزینه ای است که در طب سنتی و داروهای گیاهی نیز …

منبع :
خواص زرد چوبه؛ از سیستم گوارش تا دفع عفونت‌ ها

زردچوبه یک ادویه محبوب در بین ایرانیان است که به دلیل رنگ زرد زیبا و طعم گرم آن در بسیاری از غذاها استفاده می شود. اما علاوه بر طعم رنگ ، فواید زردچوبه برای سلامتی نیز بسیار زیاد است. در واقع ، ریشه زردچوبه گزینه ای است که در طب سنتی و داروهای گیاهی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین ، در این مقاله از مجله پزشکی سلامت سیب ، قصد داریم با استفاده از اطلاعات پزشکی و علمی به تمام خواص زردچوبه برای بدن اشاره کنیم. با ما بمان.

خواص زردچوبه برای بدن
زردچوبه گیاهی از خانواده زنجبیل است. این گیاه عمدتا در قرق های آسیای جنوب شرقی رشد می کند و هند را می توان بزرگترین تولید کننده زردچوبه دانست. سالهاست که از ریشه زردچوبه در درمان سنتی آیورودا در هند و سایر درمانهای این کشور استفاده می شود.
در درمان های شرقی مانند طب سنتی چینی ، زردچوبه همیشه به عنوان درمانی برای عفونت ها و بهبود پوست استفاده می شده است.
تحقیقات جدید روی زردچوبه نشان داد که این گیاه حاوی یک ترکیب فعال به نام کورکومینوئید است. کورکومینوئید فعال ترین جزء زردچوبه است و بسیاری از خواص زردچوبه به دلیل وجود آن در این گیاه است.
خواص زردچوبه برای معده و دستگاه گوارش.
خواص زردچوبه برای معده و دستگاه گوارش را می توان در خواص آنتی اکسیدانی این ماده جستجو کرد. زردچوبه می تواند به هضم غذا و بهبود شرایطی مانند سوزش سر دل ، درد یا التهاب و زخم معده ، عفونت هلیکوباکتر پیلوری ، از دست دادن اشتها ، اسهال ، نفخ ، سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ، بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون و کولیت زخمی کمک کند. مفید.
خواص زردچوبه برای ماهیچه ها و مفاصل.
خواص ضد التهابی زردچوبه درد عضلات و مفاصل را تسکین می دهد. افزودن مقدار کمی زردچوبه به رژیم غذایی روزانه می تواند درد و تورم ماهیچه ها و همچنین درد ماهیچه های بعد از تمرین را تا حد زیادی بهبود بخشد. علاوه بر این ، زردچوبه همچنین برای تسکین کبودی (موضعی) ، کاهش درد و بهبود عملکرد افراد مبتلا به آرتروز زانو مفید است.
خواص زردچوبه برای پوست
استفاده موضعی از زردچوبه در درمان خارش پوست ، گزش زالو ، آکنه ، پسوریازیس ، بیماری های التهابی پوست ، زخم های پوستی ، تورم و التهاب پوست ناشی از پرتودرمانی مفید است. همچنین ، افزودن زردچوبه یا مکمل زردچوبه به رژیم غذایی شما می تواند برای برخی شرایط مانند لیکن پلان پوست و لوپوس اریتماتوز سیستمیک مفید باشد.
زردچوبه و عفونت
یکی از توصیه های متعدد روش های طب سنتی برای از بین بردن عفونت ها استفاده از زردچوبه است. سرماخوردگی ، برونشیت ، عفونت های ریه ، تب ، سردرد ، آبریزش و گرفتگی بینی ، کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و مشکلات قاعدگی در زنان از جمله شرایطی است که افزودن زردچوبه به رژیم غذایی می تواند بر آنها تأثیر مثبت بگذارد.
علاوه بر این ، رابطه بین زردچوبه و عفونت می تواند عفونت چشم و تورم در لایه میانی چشم ، درد داخل دهان و بیماری لثه ناشی از عفونت و همچنین احتباس آب ، التهاب مثانه و مشکلات کلیوی ناشی از عفونت کلیه را بهبود بخشد. .
سایر خواص زردچوبه برای بدن
علاوه بر موارد ذکر شده ، زردچوبه می تواند عملکرد سیستم عصبی را بهبود بخشد ، علائم افسردگی و بیماری آلزایمر را کاهش دهد ، همچنین بهبودی پس از جراحی و سرطان ، جراحی بای پس قلب و کاهش تورم و تورم.التهاب عمومی بدن را کاهش دهد.مضرات مصرف زردچوبه
اگرچه مصرف زردچوبه از طریق دهان یا شیاف در کوتاه مدت بی ضرر است و به طور کلی عوارض جانبی قابل توجهی ایجاد نمی کند ، برخی از افراد ممکن است اندکی پس از مصرف آن احساس ناراحتی کنند. به عنوان مثال ، با وجود مزایای فراوان ، زردچوبه در برخی موارد نادر برای معده مضر است یا می تواند باعث تهوع ، سرگیجه یا اسهال شود.
در گزارش مجموعه ای از تحقیقات ، مصرف بیش از 1500 میلی گرم زردچوبه دو بار در روز منجر به ضربان قلب غیرطبیعی شد. با این حال ، مشخص نیست که آیا زردچوبه عامل اصلی این عارضه است یا خیر. به طور کلی ، بهتر است از مصرف مقادیر زیاد زردچوبه خودداری کنید.
مصرف زردچوبه در دوران بارداری و شیردهی.
استفاده از زردچوبه در غذا احتمالاً عوارض جانبی ندارد. با این حال ، مصرف زردچوبه در دوزهای بالا در دوران بارداری می تواند عوارض جانبی داشته باشد. مصرف زردچوبه در این دوران می تواند باعث شروع قاعدگی یا تحریک رحم شود و بارداری را به خطر بیندازد. بنابراین ، مصرف زردچوبه در مقادیر دارویی در دوران بارداری توصیه نمی شود. در حال حاضر اطلاعات کافی برای ارزیابی ایمنی زردچوبه در دوران شیردهی وجود ندارد. در دوران شیردهی بهتر است از زردچوبه استفاده نکنید.
آسیب های زردچوبه برای کیسه صفرا
زردچوبه می تواند مشکلات کیسه صفرا را بدتر کند. اگر سنگ کیسه صفرا یا انسداد مجاری صفراوی دارید از زردچوبه استفاده نکنید.
آسیب های زردچوبه برای لخته شدن خون
مصرف زردچوبه می تواند زمان لخته شدن خون را افزایش دهد ، که می تواند باعث کبودی و خونریزی در افراد مبتلا به اختلالات خونی یا خونریزی زیاد در حین و بعد از عمل شود. بنابراین ، مصرف دارویی زردچوبه باید حداقل دو هفته قبل از عمل متوقف شود و در افراد مبتلا به اختلالات خونی باید با احتیاط مصرف شود.
مضرات زردچوبه برای دیابت
کورکومین موجود در زردچوبه می تواند قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد. در افراد مبتلا به دیابت ، زردچوبه باید با احتیاط مصرف شود ، زیرا می تواند قند خون را کاهش دهد.
رابطه زردچوبه و رفلاکس معده
زردچوبه می تواند معده را در برخی افراد ناراحت کند یا مشکلاتی مانند بیماری رفلاکس معده (GERD) را تشدید کند. اگر زردچوبه علائم GERD را بدتر می کند ، مصرف آن را متوقف کنید.
زردچوبه و مشکلات مربوط به هورمون های زنانه.
کورکومین موجود در زردچوبه می تواند مانند استروژن عمل کرده و از لحاظ نظری شرایط حساس به هورمون را بدتر کند. با این حال ، برخی تحقیقات نشان داده است که زردچوبه اثرات استروژن را در برخی از سلول های سرطانی حساس به هورمون کاهش می دهد. بنابراین ، زردچوبه می تواند در سرطان ها و مشکلات مربوط به هورمون در زنان مفید باشد. تا زمانی که اطلاعات بیشتری در دست نیست ، مصرف احتیاط زردچوبه توصیه می شود.

زردچوبه و ناباروری
زردچوبه می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد ، تحرک اسپرم را کاهش داده و باروری را کاهش دهد. بنابراین ، هنگام مصرف زردچوبه در افرادی که می خواهند تولید مثل کنند ، بهتر است احتیاط کنید.
مصرف زردچوبه و کمبود آهن.
زردچوبه زیاد می تواند در جذب آهن اختلال ایجاد کند. زردچوبه در افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن باید با احتیاط مصرف شود.نحوه استفاده از زردچوبه
متداول ترین روش مصرف زردچوبه ، افزودن پودر آن به غذا است. علاوه بر این ، مکمل و شیاف زردچوبه ممکن است مصرف شود. شیاف زردچوبه گاهی اوقات با نرم کننده هایی مانند روغن حیوانی یا کولا ترکیب می شود. در طب سنتی از چسب برای التیام زخم و تورم استفاده می شود. و به همین دلیل ، برخی از روش های سنتی ادعای خواص شیاف کولا و زردچوبه برای بیماری هایی مانند بواسیر را دارند. با توجه به خواص التهابی زردچوبه ، شیاف کولا و زردچوبه برای بواسیر ممکن است منطقی باشد ، اما برای اثبات آن به تحقیقات بیشتری نیاز است.
مصرف زردچوبه
مطالعات نشان داده است که 500 تا 2000 میلی گرم در روز دوز م effectiveثر و بی خطر زردچوبه است. البته میزان دقیق استفاده از زردچوبه بسته به وضعیت پزشکی و نوع استفاده هر فرد می تواند متفاوت باشد.
آخرین کلمه
زردچوبه یکی از پرکاربردترین ادویه جات در جهان و البته در ایران است. خواص زردچوبه برای معده و دستگاه گوارش و مبارزه با التهاب ثابت شده است. با این حال ، در صورت مصرف زیاد و بیش از حد ، زردچوبه در برخی موارد برای معده مضر است و می تواند باعث افت قند خون در بیماران دیابتی ، بدتر شدن رفلاکس معده و تغییر هورمون های زنانه شود.
منابع:
https://www.healthline.com/nutrition/turmeric-dosage#bottom-line
https://www.nccih.nih.gov/health/turmeric
https://www.practicalpainmanagement.com/patient/treatments/nutraceuticals/turmeric-key-inflammination-arthritis-pain#:~:text=A٪20small٪20amount٪20introduced٪20to،and٪20other٪20types٪20of٪20point20 .

دکتر سارا تبریز ، دکترای تغذیه و سلامت جامعه ، متخصص تغذیه اهل کالیفرنیا است.
منبع: داروهای طبیعی ، متخصصان بهداشت

تمام مطالب موجود در سایت به عهده منابع اولیه است و بانک مشاغل Infojab هیچ مسئولیتی در قبال محتوا ندارد.

منبع :
خواص زرد چوبه؛ از سیستم گوارش تا دفع عفونت‌ ها

https://ijmarket.com/blog/خواص-زرد-چوبه؛-از-سیستم-گوارش-تا-دفع-عفو/feed/ 0

منبع :https://ijmarket.com

مزایای عرق نسترن برای بدن

1-دفع سنگ کلیه و مثانه

یکی از خواص عرق نسترن کمک به دفع سنگهای کلیوی و سنگ مثانه است. به این منظور میتوان هم از عرق نسترن و هم از دم کرده میوه نسترن به صورت روزانه استفاده نمود. خوردن روزانه عرق نسترن علاوه بر کمک به دفع سنگ کلیه و مثانه، از بروز و تشکیل آن نیز پیشگیری میکند.

همچنین استفاده از عرق نسترن را برای برطرف کردن قولنج، نفریت و سنگهای مثانه و تمام ناراحتی های مجاری ادرار تجویز میشود.

2-ضد افسردگی، تقویت اعصاب و رفع بی خوابی

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.