شوره سر چیست و چگونه آن را از بین ببریم؟

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

شوره سر چیست و چگونه آن را از بین ببریم؟

شوره سر چیست و چگونه آن را از بین ببریم؟ https://ijmarket.com/blog/شوره-سر-چیست-و-چگونه-آن-را-از-بین-ببریم؟/ https://ijmarket.com/blog/شوره-سر-چیست-و-چگونه-آن-را-از-بین-ببریم؟/#respond ایجی مارکت Thu, 01 Jul 2021 06:12:13 0000 سلامتی و پزشکی https://ijmarket.com/blog/شوره-سر-چیست-و-چگونه-آن-را-از-بین-ببریم؟/

شوره سر یکی از اعصاب خردکن است که می تواند زیبایی و مد شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگرچه این عارضه برای سلامتی بسیار خطرناک نیست ، اما به دلیل اثرات مخرب آن بر روی ظاهر ، بسیاری از افراد به دنبال درمان سریع شوره سر هستند. در این مقاله ، ما قصد داریم …

منبع :
شوره سر چیست و چگونه آن را از بین ببریم؟

شوره سر یکی از اعصاب خردکن است که می تواند زیبایی و مد شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگرچه این عارضه برای سلامتی بسیار خطرناک نیست ، اما به دلیل اثرات مخرب آن بر روی ظاهر ، بسیاری از افراد به دنبال درمان سریع شوره سر هستند. در این مقاله ، ما قصد داریم با استفاده از اطلاعات پزشکی این بیماری پوستی را بررسی کرده و به بهترین روش های درمان شوره سر اشاره کنیم. با مجله پزشکی سلامتی اپل همراه باشید.

شوره سر چیست؟
شوره سر یک بیماری شایع پوستی است که در آن پوست سر پوسته پوسته می شود و در پوست سر و سایر نواحی سر و صورت ظاهر می شود. شوره سر برای سلامتی شما خطرناک نیست ، اما می تواند عوارضی مانند خارش و سوزش پوست سر ایجاد کند.
این بیماری پوستی در مردان بیشتر از زنان است و همچنین ممکن است خطر پیری یا بیماری های خاص را افزایش دهد.

انواع شوره سر
انواع شوره سر را بر اساس علت می توان به موارد زیر تقسیم کرد:
شوره سر خشک
شوره پوست خشک متداول ترین نوع شوره است که معمولاً در زمستان ایجاد می شود. به دلیل استفاده از آب گرمتر برای استحمام در این فصل ، پوست سر بسیار خشک و پوسته پوسته می شود. افرادی که موهای خشک و موج دار دارند اغلب از این نوع شوره سر رنج می برند.
شوره سر مربوط به چربی
شوره سر چربی هنگامی اتفاق می افتد که سبوم روی پوست سر جمع شود. این روغن می تواند باعث افزایش تحریک ، جمع شدن پوست مرده و خارش پوست سر شود. سطح بالای استرس و اضطراب مهمترین دلایل ترشح بیش از حد روغن سبوم است.
شوره سر ناشی از قارچ های Malassezia
مالاسزیا یک ترکیب طبیعی است که در پوست بدن و پوست سر یافت می شود. اگر پوست سر بیش از حد چرب باشد ، این قارچ می تواند بر روی آن زنده بماند و باعث ایجاد برخی بیماری های جدی و خطرناک پوستی و البته ایجاد شوره شود.
شوره سر مرتبط با این بیماری است
بیماریهای مختلفی می توانند باعث ایجاد شوره سر شوند که در بخشهای بعدی بیشتر به آنها اشاره خواهیم کرد.
علت ایجاد شوره
در بسیاری از موارد ، علت ایجاد شوره سر مشخص نیست اما اگر دچار شوره سر می شوید ، ممکن است به دلیل یکی از موارد زیر باشد:
درماتیت سبوره
افراد مبتلا به درماتیت سبورئیک یا درماتیت سبورئیک بیشتر در معرض شوره سر هستند. پوست آنها تحریک شده و چرب است و این باعث افزایش احتمال بروز شوره می شود.
برخی از بیماری های خاص پوستی
اگر یکی از بیماری های پوستی زیر را داشته باشید ، احتمال ابتلا به شوره سر در شما بیشتر از افراد عادی است:

اگزما
عفونت قارچی
درماتیت تماسی

از شامپوها و محصولات مراقبت از پوست نامناسب استفاده کنید
برخی از محصولات مراقبت از مو ممکن است با پوست سر سازگار نباشد و برخی از آنها باعث تحریک پوست سر و ایجاد شوره سر شوند. اگر احساس می کنید شامپو یا نرم کننده ای که استفاده می کنید باعث ایجاد شوره می شود ، توصیه می شود برای درمان سریع شوره سر به دنبال شامپو یا نرم کننده ملایم تری با خاصیت غیر دارویی بروید.
شواهد کافی برای تصمیم گیری در مورد رابطه زمان شامپو و شوره سر وجود ندارد. برخی از افراد با شستن بیشتر از شوره سر خلاص می شوند و برخی دیگر با شستشوی زیاد شوره سر می گیرند.بنابراین ، بسیار مهم است که رابطه بین پوست سر و مدت زمان استفاده از شامپو را درک کنید و روش صحیح استفاده از شامپو را برای جلوگیری از شوره سر پیدا کنید.
رژیم غذایی
در بعضی موارد ، شوره سر ممکن است بخشی از رژیم غذایی فرد و غذاهایی باشد که می خورد. به عنوان مثال ، کمبود روی ، ویتامین های گروه B و امگا 6 می تواند منجر به ایجاد شوره شود.
درمان شوره سر
اگر شوره سر شما بعد از مدت طولانی برطرف نشد یا وضعیت آن بدتر شد ، بهتر است به یک متخصص پوست مراجعه کنید. استفاده از شامپوهای ضد شوره نیز می تواند برای شما مفید باشد.
البته بهتر است قبل از استفاده از شامپو ضد شوره ، به آرامی تمام شوره های کف سر خود را با یک شانه یا مسواک پاک کنید و سپس از یک شامپوی ضد شوره استفاده کنید. این کار باعث افزایش اثر شامپوی ضد شوره می شود.

درمان خانگی و درمان سریع شوره سر
اما غیر از آنچه در قسمت قبلی گفتیم ، چه چیز دیگری می توانیم برای شوره سر انجام دهیم و چگونه می توانیم آن را در خانه درمان کنیم؟
درمان های خانگی که به عنوان درمان سریع شوره سر شناخته می شوند ، شامل یک سری تغییراتی در سبک زندگی هستند که می توانند شوره سر را بدون دارو از بین ببرند. این تغییرات شامل موارد زیر است:

مدیریت استرس
از محصولات حاوی شوینده ها و مواد شیمیایی ادویه دار پرهیز کنید
شانه زدن منظم موها
محصول مناسب شوره سر خود را پیدا کنید (با استفاده از آزمون و خطا)
پروبیوتیک بیشتر بخورید
مصرف غذاهای امگا 3 را افزایش دهید

علاوه بر این تغییرات در سبک زندگی ، برخی از داروهای خانگی ممکن است به رفع شوره سر کمک کنند. این درمان های خانگی برای شوره سر شامل موارد زیر است:
روغن درخت چای: روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است و ممکن است به کاهش شدت و علائم شوره سر کمک کند.
روغن نارگیل: خواص بالقوه ضد میکروبی روغن نارگیل ممکن است باعث بهبود رطوبت پوست و کاهش علائم اگزما و شوره سر شود.
آلوئه ورا: آلوئه ورا دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچ است. در نتیجه ، ممکن است به کاهش التهاب و کاهش علائم شوره سر کمک کند.
سرکه سیب: سرکه سیب برای از بین بردن بافت های مرده پوست سر و همچنین جلوگیری از رشد برخی قارچ های پوستی مفید است.
جوش شیرین: جوش شیرین دارای خواص ضد قارچی است و ممکن است به کاهش خارش و تحریک پوست کمک کند.
آخرین کلمه
شوره سر یک بیماری پوستی بی خطر است ، اما می تواند ظاهر شما را بسیار تحت تأثیر قرار دهد. پوست خشک یا چرب بیش از حد و همچنین برخی بیماری ها از مهمترین دلایل ایجاد شوره هستند. انواع شوره سر بسته به علت متفاوت است ، اما همه آنها را می توان با داروهای خانگی و همچنین دارو درمان کرد.
منابع:
webmd.com
healthline.com
medicalnewstoday.com
mayoclinic.org

کلیه مطالب سایت به عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب ندارد.

منبع :
شوره سر چیست و چگونه آن را از بین ببریم؟

https://ijmarket.com/blog/شوره-سر-چیست-و-چگونه-آن-را-از-بین-ببریم؟/feed/ 0

منبع :https://ijmarket.com

دلایل احتمالی شوره سر در کودکان

شوره سر ممکن است در هر سنی رخ دهد و علت دقیق آن مشخص نیست. در این قسمت علل احتمالی شوره سر آورده شده است:

  • شوره سر اغلب از دوران بلوغ شروع می شود. پزشکان معتقدند که این امر به دلیل افزایش هورمون های دوره ی نوجوانی است. افزایش هورمون ها منجر به تولید بیش از حد سبوم یا روغن می گردد و همین امر می تواند باعث ایجاد شوره شود.
  • اگزما یک بیماری پوستی است که می تواند باعث تجمع سلول های مرده در پوست سر شود و موجب افزایش پوسته ریزی از سر گردد. همین امر می تواند عامل ایجاد کننده ی شوره سر باشد.
  • عفونت قارچی هم می تواند منجر به شوره سر شود. قارچی به نام مالاسزیا، می تواند باعث شوره سر شود.
  • خشکی پوست کودک، می تواند او را در معرض شوره سر قرار دهد. تغییرات فصلی مانند فصل زمستان، ممکن است خشکی پوست را بدتر کرده و باعث ایجاد شوره شود.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.