سبز شدن سیب زمینی؛ آیا سیب زمینی سبز سرطان زا است؟

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

سبز شدن سیب زمینی؛ آیا سیب زمینی سبز سرطان زا است؟

سبز شدن سیب زمینی؛ آیا سیب زمینی سبز سرطان زا است؟ https://ijmarket.com/blog/سبز-شدن-سیب-زمینی؛-آیا-سیب-زمینی-سبز-سرط/ https://ijmarket.com/blog/سبز-شدن-سیب-زمینی؛-آیا-سیب-زمینی-سبز-سرط/#respond ایجی مارکت Fri, 18 Jun 2021 15:36:14 0000 سلامتی و پزشکی https://ijmarket.com/blog/سبز-شدن-سیب-زمینی؛-آیا-سیب-زمینی-سبز-سرط/

اول از همه سعی کنید سیب زمینی سبز نخورید. نتایج نشان می دهد که مقدار سولانین در هنگام جوش و جوشیدن سیب زمینی به 26٪ مقدار اولیه کاهش می یابد و وقتی پوست سیب زمینی از هم جدا شده باشد این کاهش بیشتر است. آلکالوئیدها به راحتی در آب جوش حل می شوند و از …

منبع :
سبز شدن سیب زمینی؛ آیا سیب زمینی سبز سرطان زا است؟

اول از همه سعی کنید سیب زمینی سبز نخورید. نتایج نشان می دهد که مقدار سولانین در هنگام جوش و جوشیدن سیب زمینی به 26٪ مقدار اولیه کاهش می یابد و وقتی پوست سیب زمینی از هم جدا شده باشد این کاهش بیشتر است. آلکالوئیدها به راحتی در آب جوش حل می شوند و از سیب زمینی خارج می شوند. در سیب زمینی های دارای پوست ، پوست به عنوان یک مانع عمل می کند و مقدار کمتری از این مواد از سیب زمینی پاک می شود. اگر قصد دارید سیب زمینی ها را با پوست آنها بپزید ، بهتر است آنها را به چند قطعه بریزید تا نسبت پوست و گوشت سیب زمینی کاهش یابد و مقدار بیشتری سولانین از آن خارج شود.
همچنین بخوانید: نقش آهن در بدن چیست؟ بهترین منابع غذایی آهن
روش سرخ کردن: روش سرخ کردن مقدار آلکالوئیدها را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. برخی تحقیقات نشان می دهد که درجه حرارت بالای فرآیند سرخ کردن باعث تجزیه این ترکیبات می شود. همانطور که گفته شد ، سیب زمینی سرخ کرده حاوی کمترین مقدار سولانین است زیرا بیشتر سولانین در طی فرآیند لایه برداری ، خرد کردن ، بلانش و در نهایت سرخ شدن تجزیه می شود.
پخت در فر: پخت سیب زمینی با پوست به مدت 45 دقیقه در دمای 180 درجه سانتیگراد در فر تأثیر قابل توجهی در کاهش میزان سولانین سیب زمینی (تقریباً 50٪ مقدار اولیه) نشان داده است.
پخت مایکروویو: اگرچه مقدار قابل توجهی از سولانین با پخت مایکروویو کاهش می یابد (10 دقیقه با قدرت 750) ، اما همان اثر سرخ کردن و جوشیدن را ندارد.
تحقیقات نشان می دهد که تجزیه سولانین به طور کلی در دمای 150 درجه سانتیگراد اتفاق می افتد و در دمای 190 درجه سانتیگراد خیلی زود تجزیه می شود ، با این حال بهتر است سیب زمینی جوانه زده و سبز برای مصرف انتخاب نشود.

چند نکته اضافی در مورد نحوه پخت سیب زمینی سبز
رعایت این نکات به شما کمک می کند هنگام پختن سیب زمینی ، به ویژه سیب زمینی سبز ، عوارض جانبی و آسیب کمتری به بدن و اطرافیان وارد کنید:

آبی که در آن سیب زمینی آب پز ، به ویژه سیب زمینی سبز یا جوانه زده دور ریخته می شود و هرگز برای جوشاندن غذاهای دیگر استفاده نمی شود.
از این روغن استفاده مجدد نکنید ، زیرا برخی از آلکالوئیدها می توانند وارد روغن سرخ کنندگی شوند.
اگرچه پخت در فر مقدار زیادی از سولانین را از بین می برد ، اما اگر می خواهید سیب زمینی با پوست داخل فر بپزید ، از سیب زمینی سالم و بدون جوانه استفاده کنید.
سیب زمینی ها را در یک مکان خشک و خنک و تاریک نگهداری کنید.

آیا سیب زمینی سبز سرطان زا است؟
همانطور که گفته شد ، سیب زمینی سبز می تواند حاوی مقادیر سمی باشد که برای سلامتی مضر است. با این حال ، نمی توان به این سوال که آیا سیب زمینی سبز سرطان زا است پاسخ داد ، زیرا تحقیقات گسترده ای در این زمینه انجام نشده است. با این حال ، از آنجا که بیشتر سموم موجود در سیب زمینی سبز در طی فرآیند پختن از بین می رود ، احتمال کمی وجود دارد که نظریه سرطان زایی سیب زمینی سبز وجود داشته باشد.
خواص سیب زمینی سبز
اگرچه گفته شده است که سیب زمینی سبز حاوی مقادیر سمی است و می تواند برای سلامتی مضر باشد ، برخی ادعاها (به ویژه در زمینه ماسک صورت) وجود دارد که خواص سیب زمینی سبز را نشان می دهد.تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر خواص سالم سیب زمینی سبز وجود ندارد و استفاده از آنها در ماسک های پوستی حتی می تواند برخی از مشکلات پوستی را ایجاد کند.
آخرین کلمه
سیب زمینی سبز معمولاً در نتیجه قرار گرفتن در معرض آفتاب به مدت طولانی تولید می شود که می تواند باعث ایجاد مواد سمی شود. سموم موجود در سیب زمینی سبز به طور کلی با پوست گرفتن از بین می رود و اگر سبزیجات به سیب زمینی نفوذ کرده اند ، باید از خوردن آنها خودداری کنید. پختن سیب زمینی به طور کلی بسیاری از سموم را از بین می برد و بهترین راه برای از بین بردن این مواد تهیه چیپس سیب زمینی است.
منابع:
healthline.com

کلیه مطالب موجود در سایت به عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب ندارد.

منبع :
سبز شدن سیب زمینی؛ آیا سیب زمینی سبز سرطان زا است؟

https://ijmarket.com/blog/سبز-شدن-سیب-زمینی؛-آیا-سیب-زمینی-سبز-سرط/feed/ 0

منبع :https://ijmarket.com
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.