چرا الگوی موفق چهارشنبه سوری در ایران وجود ندارد؟

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

چرا الگوی موفق چهارشنبه سوری در ایران وجود ندارد؟

چرا الگوی موفق چهارشنبه سوری در ایران وجود ندارد؟ https://titr-news.ir/2021/03/چرا-الگوی-موفق-چهارشنبه-سوری-در-ایران-و/ تیتر نیوز Mon, 15 Mar 2021 05:22:05 0000 حوادث https://titr-news.ir/2021/03/چرا-الگوی-موفق-چهارشنبه-سوری-در-ایران-و/ تیتر نیوز / آذربایجان شرقی چهارشنبه سوری شاید تنها روز مبارک در سالگرد ایران باشد که برخی افراد در این روز میدان جنگ را به اعتراض تبدیل کنند و این سنت سنتی و شاد را برای همه تلخ کرده و زمینه را برای پرسنل نظامی و پزشکی هموار کنند. جشن چهارشنبه در سوریه با برگزاری …

تیتر نیوز / آذربایجان شرقی چهارشنبه سوری شاید تنها روز مبارک در سالگرد ایران باشد که برخی افراد در این روز میدان جنگ را به اعتراض تبدیل کنند و این سنت سنتی و شاد را برای همه تلخ کرده و زمینه را برای پرسنل نظامی و پزشکی هموار کنند.

جشن چهارشنبه در سوریه با برگزاری گشتی در میدان اصلی شهر هر چهارشنبه و اجرای برنامه های تفریحی به جنگ خیابانی در ایران تبدیل شده است ، جنگی که در جمهوری همسایه جمهوری آذربایجان که شباهت های فرهنگی زیادی با ایران دارد جشن گرفته می شود. هیچ تلفاتی شادترین روز در این کشور نیست و مدل موفق چهارشنبه در سوریه می تواند الگویی برای حفظ برنامه های شاد در کشور ما باشد.

به گزارش تیتر نیوز ، مراسم نوروز و چهارشنبه سوری در جمهوری آذربایجان مانند ایران است. آذربایجان هر چهار شب چهارشنبه ، مارس را به یاد چهار عنصر زمین: آب ، باد ، خاک و آتش جشن می گیرد. ؛ اولین جشن نوروز در جمهوری آذربایجان قبل از فرارسیدن عید قربان ، ایجاد آداب و رسوم ویژه “چهارشنبه شب” در این کشور است. در جمهوری آذربایجان ، عصر سه شنبه “عصر چهارشنبه” نامیده می شود و مردم آذربایجان برای جشن نوروز “چهارشنبه اکنون” (چهارشنبه آب) و “چهارشنبه چهارشنبه” را جشن می گیرند. (چهارشنبه چهارشنبه). این “چهارشنبه تورپک” 30 (چهارشنبه زمینی) و “چهارشنبه آخر” یا “چهار سال” (چهارشنبه یا چهارشنبه باد) نامیده می شود. این سنت به یاد چهار عنصر نامگذاری شده است. باعث می شود آب ، باد ، گرد و غبار و آتش جشن گرفته شود چهارشنبه شب

در ایران ، چهارشنبه سوریه طی دهه گذشته رنگ و بوی دیگری دارد و با روی آوردن چهارشنبه سنتی به سوریه صنعتی ، بسیاری از ایرانیان ، به ویژه کودکان و جوانان ، به جای گذراندن وقت ، چنین شب هایی را می گذرانند. خانواده و دوستان در بیمارستان در حال آماده سازی برای از دست دادن تعدادی از مسافران و همشهریان خود هستند ، در حالی که چهارشنبه سوریه یک سنت قدیمی در پنج روز آخر سال است و برگرفته از آیین زرتشتی است که ایرانیان نیز شامل آن می شوند. 00 1700 سال پیش توسط آتش اسیر شد. در تقویم زرتشتی ، که شامل 5 365 روز و 12 ماه بود ، هر ماه 30 روز داشت و پنج روز آخر سال جدا از ماه موسوم به قفس محاسبه می شد ، و شامل مواردی از این دست در یک هفته یا چهارشنبه بود. وجود نداشت. سالگرد. به دنبال ظهور اسلام در ایران و تغییر تقویم که یک روز ترسناک برای اعراب محسوب می شد ، آنها برای جلوگیری از اینکه روز چهارشنبه به مناسبت سال نو خوانده شود ، پایان سال را به چهارشنبه آخر سال موکول کردند. ؛ به نام فردوسی شاه آخرین چهارشنبه سال را نیز می بینیم که حکایت از قدیمی بودن آن دارد. برخی دیگر قیام مختار ثقفی را در روز چهارشنبه در سوریه جشن می گیرند و می گویند که پس از واقعه عاشورا ، وی به شیعیان دستور داد تا بر روی بامهای خود شلیک کنند تا منافقین را از پیروان متمایز کند و امروز چراغ اعتراض از آنجا آغاز شد. .

به نظر می رسد نیاز به ایجاد برخی مقررات کنترلی ، توجه بیشتر به کودکان و بزرگسالان ، اختصاص هزینه کم برای کودکان در ماههای آخر سال و معامله با فروشندگان مواد مخدر در شهر در جشن چهارشنبه است. راههایی وجود دارد برای مبارزه با هنجار ، اما برخی از کارشناسان بر این باورند که مبارزه با این پدیده امکان پذیر نیست مگر اینکه به مواد و مواد مورد نیاز برای ساخت این موارد مانند فرش ها دسترسی داشته باشید که به راحتی در دسترس و از فروشگاه های خیابانی در دسترس است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور وی به تیتر نیوز گفت: “متأسفانه امسال شاهد افزایش چهار برابری تعداد محصولات مرتبط با حوادث چهارشنبه گذشته هستیم.” “با توجه به این ارقام که نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار برابر شده است ، آنها به ما هشدار می دهند که باید کنترل بیشتری بر رفتار کودکان داشته باشیم. اگر این روند ادامه یابد ، متأسفانه سال را به پایان می رسانیم.” چهارشنبه ها به نظر خوب نمی آیند و ما در طی 140 سال آینده فرزندان ما را آزار خواهد داد.

مجتبی خالدی گفت: “توصیه ویژه ما این است كه والدین این مسئله را جدی بگیرند ، به عنوان مثال آنها می توانند پولی را كه به طور خاص برای كودكان تهیه می كنند مدیریت كنند و بر حركات كودك نظارت كنند.” این روزها همچنین می توانند کنترل بیشتری بر معاشرت کودکان داشته باشند. آنها همچنین می توانند از وسایل کودکان و محله های ویژه ای که ممکن است این روزها وسایل اضافی داشته باشند دیدن کنند. حتماً مکان و مکان فروش مواد غذایی را به پلیس اطلاع دهید و در صورت یافتن وسایل خاصی در وسایل کودکان ، حتماً با آتش نشانان در مورد نحوه دفع آنها تماس بگیرید.

وی افزود: امیدوارم توجه شود که معمولاً نوجوانان و عاشقان درگیر این حوادث هستند. باید در نظر داشته باشیم که ممکن است در طی سالها تعداد تصادفات و جراحات کاهش یافته باشد ، اما متأسفانه شدت خسارت وارده افزایش یافته و ممکن است به دلیل همان مواد داخلی باشد. در صورت آسیب دیدگی ، بیشترین ناراحتی به والدینی می رسد که 140 سال را برای درمان آنها در مراکز درمانی سپری می کنند. درخواست من این است که آنها بر زمانی که برای معالجه فرزندانشان در سال جدید قبل از آخرین رویدادهای چهارشنبه سال صرف می کنند ، تمرکز کنند.

“فراموش نکنیم که همکاران من در بیمارستان ها و اضطراب قبل از بیمارستان با بیماری عروق کرونا مقابله می کنند. حداقل ما نمی توانیم بار اضافی را بر دوش امکانات پزشکی بگذاریم.” توصیه می شود در چهارشنبه آخر سال بیش از روزهای گذشته محل کار را ترک کرده و به جاده های اصلی برویم. اگر می بینید شخصی در جاده از کپسول آتش نشانی استفاده می کند ، هنگام تعویض خط حتماً به پلیس اطلاع دهید. اگر امشب مصدومیت شخصی دیدید ، حتماً با شماره 15 اورژانس تماس بگیرید و اگر در امنیت هستید ، بمانید و خط خود را آزاد بگذارید. اگر محیط امن نیست ، خود و مصدوم را تخلیه کرده و منتظر خدمات اورژانس باشید.

سرپرست مديريت حوادث و حوادث بيمارستانی دانشگاه علوم پزشکی تبريز وی همچنین از افزایش 50 درصدی مجروحان در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: آسیب پذیرترین گروه بین سنین شش تا 18 سال است ، با چهارشنبه آخر سال و دو سال گذشته و در سه سال 420 نفر زخمی شدند در حوادث رانندگی در چهارشنبه آخر سال ، و در سال گذشته اعضای دیگر سوختگی بیشتری داشتند.

فرزاد رحمانی می گوید: “در سال 1997 ، با وجود بارش شدید برف ، تعداد مجروحان 3،223 نفر بود و بیش از انتظارات ما بود. در مجموع ، ما کشته نشدیم و تعداد زیادی زخمی شدند. آنها روی پاهای خود ایستادند و تعدادی نیز در بیمارستان بستری شدند.” “در آخرین چهارشنبه سال گذشته ، تعداد مجروحان 191 نفر و تعداد پذیرش شدگان در بیمارستان 25 نفر بود که 45٪ آنها بین سنین 6 تا 18 سال بودند و 56٪ آنها کاربران و 44٪ افراد عابر پیاده بودند.

وی در آخرین بخش سخنان خود گفت که تعداد مجروحان حوادث روز چهارشنبه امسال 26 نفر بوده و شش نفر از آنها در بیمارستان بستری و یک نفر درگذشته است.

هیچ کپسول آتش نشانی یا کپسول آتش نشانی استاندارد نیست

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز وی با بیان اینکه هیچ تجهیزات قابل اشتعال و آتش نشانی از نظر اطفا حریق استاندارد نیست ، افزود: گرد و غبار خاکستری که در سال های گذشته ایمن نگه داشته می شد و در مراسم روز چهارشنبه استفاده می شد باعث آتش سوزی در تبریز شد. “شو”.

اکبر دشتی وی با اشاره به اینکه جوانان و جوانان نباید لحظه ای خوشبختی را با یک زندگی شاد مبادله کنند ، گفت: والدین گرچه از این نظر بسیار حساس هستند اما باید از ترساندن بیش از حد کودکان خودداری کنند در برخی موارد کودک می ترسد. والدین چیزهایی را در پشت گرما یا بالای بخار پنهان می کنند که باعث آتش سوزی می شود و پس از رسیدن به سطح هوشیاری لازم می تواند آتش بگیرد.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ سازی در این زمینه ، خاطرنشان کرد: برخی والدین خود از خطرات تزریق مواد آگاهی ندارند و اقلام اضافی فروخته شده در خیابان را در نظر می گیرند و توسط مصرف کنندگان ایمن است ، از جمله در حالی که هیچ عضوی ایمن نیست و نمی تواند تصادفی خطرناک: والدین می توانند از هشدار کودک خردسال در مورد خطرات ایمن سازی جلوگیری کنند.

دشتی در زمان حادثه به صورت گروهی تماشاگران را در معرض خطر قرار داد و گفت: “ما در هنگام وقوع حوادث مختلف با این مشکل روبرو می شویم. تعدادی از هموطنان که با تلفن های همراه در حال تماشا یا فیلمبرداری هستند در این ماجرا دخیل هستند. پیشنهاد می کنیم رویداد بعدی باشد از اول بدتر باش

وی خاطرنشان کرد: بازدید کنندگان نوجوانان و جوانان را ایجاد می کنند که فکر می کنند کار خوبی انجام داده اند و تشویق به انجام و انجام آن می شوند. ذخیره سازی کپسول های آتش نشانی در خانه بسیار خطرناک بود و باعث تخریب یک خانه مسکونی سه طبقه در تبریز شد.

وی با بیان اینکه چهارشنبه سوری یک جشن شاد و خوشامدگوی بهار است ، افزود: چهارشنبه سوری از سالها پیش روزی پر از بدبختی بوده و برخی از افراد در طول سال ناامن هستند. اقدامات انجام شده است ؛ آمارها نشان می دهد نوجوانان و جوانان قربانیان حادثه روز چهارشنبه هستند.

به گزارش تیتر نیوز ، معاون آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: گفته می شود حتی اگر انگشت فرد در روز چهارشنبه به دلیل ناامنی در سوریه گم شود ، فرد با این نقص برای سنین مختلف زندگی می کند و روزهای آخر از هر سال و سال نو. همیشه یک خاطره ماندگار برای آن شخص خواهد بود.

به گفته یکی از اعضای دانشکده پرستاری و مامایی تبریز ، این قانون نقش مهمی در جلوگیری از حوادث روز چهارشنبه در سوریه داشته است و این قانون از آموزش کارآمدتر است. سوختگی آغاز یک فاجعه برای خانواده و جامعه است و عوارض جسمی و روانی بسیاری را ایجاد می کند. طبق ارقام مرکز تحقیقات برن در کشور ما ، این هشت برابر میانگین جهانی است و در این گزارش آمده است که برای هر بیمار 20 میلیون تومان گران است و در مرحله توان بخشی تا پنج برابر بیشتر است. ، اما تأثیر روانی و بار عاطفی ادامه دارد. آزمایش های موفقیت آمیز نشان می دهد که از برنامه های جامع و چند محوری در این کشورها استفاده شده است و جشن شب استخوان ها در انگلیس و دیوالی در هند نمونه های موفقی است.

بر اساس این گزارش؛ طبق قانون مجازات اسلامی ، قوانین مربوط به چهارشنبه آخر سال به شرح زیر است: ماده 7575 ماده: جریان عمدی محصولات زراعی یا جنگلی ، درختان و محصولات کشاورزی – حبس از دو تا پنج سال ماده 676 ماده: سوزاندن سایر افراد اموال منقول – حبس از شش ماه تا دو سال ، ماده 677: تخریب عمدی اموال مشهود و غیر منقول – حبس از شش ماه تا سه سال ، ماده 676: اگر جرایم مندرج در مواد 676 و 677 اگر توسط مواد منفجره باشد ، مجرم مجازات خواهد شد. حبس از دو تا پنج سال.

کارشناسان بر این باورند که همه مراسم و آیین ها ریشه در نیازهای انسان دارد و نبود یک روز شاد در ایران ، رسم سنت های Charmshinbi Soori را خواهد شکست.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.