افزایش خطر ابتلا به کرونا با گرده‌های موجود در هوا

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

افزایش خطر ابتلا به کرونا با گرده‌های موجود در هوا

افزایش خطر ابتلا به کرونا با گرده‌های موجود در هوا https://hydoc.ir/افزایش-خطر-ابتلا-به-کرونا-با-گرده‌های/ https://hydoc.ir/افزایش-خطر-ابتلا-به-کرونا-با-گرده‌های/#respond سلام دکتر Wed, 10 Mar 2021 09:40:07 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/افزایش-خطر-ابتلا-به-کرونا-با-گرده‌های/

طبق گفته Transparent ، وقتی سطح گرده در هوا بیشتر شود ، می توانید متوجه افزایش عفونت Covid-19 شوید. این نتایج از طریق یک مطالعه گسترده توسط یک تیم بین المللی به سرپرستی محققان دانشگاه فنی مونیخ (TUM) انجام شده است. گروه های پرخطر می توانند با نظارت بر پیش بینی گرده و استفاده از …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
افزایش خطر ابتلا به کرونا با گرده‌های موجود در هوا

طبق گفته Transparent ، وقتی سطح گرده در هوا بیشتر شود ، می توانید متوجه افزایش عفونت Covid-19 شوید. این نتایج از طریق یک مطالعه گسترده توسط یک تیم بین المللی به سرپرستی محققان دانشگاه فنی مونیخ (TUM) انجام شده است. گروه های پرخطر می توانند با نظارت بر پیش بینی گرده و استفاده از ماسک فیلتر گرد و غبار ، از خود محافظت کنند.

در بهار سال 2020 ، شیوع ویروس کرونا با فصل گرده افشانی گیاهان در نیمکره شمالی همزمان شد. این مشاهدات یک تیم تحقیقاتی بین المللی را بر آن داشت تا تحقیقات گسترده ای انجام دهند. دانشمندان می خواستند بدانند آیا بین غلظت گرده در هوا و میزان بیماری عروق بیماری کرونا قلب رابطه قابل قبولی وجود دارد یا خیر.

گرده گل عامل مهمی در محیط است که بر میزان آلودگی تأثیر می گذارد

تیم بین المللی اطلاعاتی را در مورد غلظت گرده موجود در هوا ، شرایط آب و هوایی و بیماری بیماری کرونا قلب جمع آوری کرد. دانشمندان با در نظر گرفتن تغییرات روزانه در میزان بروز و تعداد کل آزمایشات مثبت در محاسبات خود ، داده های 31 کشور در پنج قاره را تجزیه و تحلیل کردند. این تیم دریافت که گرده در هوا می تواند به طور متوسط ​​44٪ از تغییرات را ایجاد کند ، در حالی که رطوبت و دما نیز در برخی موارد نقش دارد. در فواصل بدون محدودیت تاج ، میزان عفونت در هر 100 متر مکعب هوا در هر متر مکعب 4٪ بیشتر بود.

گرده موجود در هوا پاسخ ایمنی بدن را ضعیف می کند

غلظت زیاد گرده منجر به پاسخ ایمنی ضعیف در مجاری تنفسی به ویروس هایی می شود که می توانند باعث سرفه و سرماخوردگی شوند. وقتی ویروس وارد بدن می شود ، سلولهای آلوده معمولاً پروتئین های پیام رسان را ارسال می کنند. این مورد در مورد Covid-19 نیز وجود دارد. این پروتئین ها که به عنوان اینترفرون شناخته می شوند ، به سلول های همسایه سیگنال می دهند تا دفاع ضد ویروسی خود را افزایش دهند و مهاجمان را دفع کنند. علاوه بر این ، یک واکنش التهابی برای مبارزه با ویروس ها ایجاد می کند.

اما اگر غلظت گرده در هوا زیاد باشد و دانه های گرده با ذرات ویروس استنشاق شود ، اینترفرون های ضد ویروسی کمتری تولید می شود. پاسخ التهابی مفید نیز تحت تأثیر قرار می گیرد ، بنابراین در روزهایی که غلظت گرده زیاد است ، تعداد بیماری های تنفسی افزایش می یابد و همین امر در مورد Covid-19 نیز صدق می کند. فرقی نمی کند که افراد به انواع مختلف گرده حساسیت داشته باشند یا نه.

استفانی گیلس ، نویسنده اصلی این تحقیق گفت: “شما نمی توانید از قرار گرفتن در معرض گرده های موجود در هوا اجتناب كنید ، بنابراین افراد در گروه های پرخطر باید توجه داشته باشند كه غلظت زیاد گرده موجود در هوا می تواند حساسیت به عفونت های تنفسی ویروسی را افزایش دهد.” آنها را نه افزایش آگاهی از این تأثیرات گام مهمی در جلوگیری و کاهش تأثیر Covid-19 است.

ماسک های فیلتر ذرات می توانند محافظ خوبی باشند

کارشناسان به افراد در معرض خطر توصیه می کنند انتظارات افزایش غلظت گرده را در ماه های آینده جدی بگیرند.

کلودیا تریدل-هافمن ، محقق دیگری ، می گوید که اگر غلظت گرده زیاد باشد ، استفاده از ماسک فیلتر ذرات می تواند ویروس و گرده را از مجاری هوایی دور نگه دارد.

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
افزایش خطر ابتلا به کرونا با گرده‌های موجود در هوا

https://hydoc.ir/افزایش-خطر-ابتلا-به-کرونا-با-گرده‌های/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.