حال تالاب انزلی خوب نیست

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

حال تالاب انزلی خوب نیست

حال تالاب انزلی خوب نیست https://titr-news.ir/2021/03/حال-تالاب-انزلی-خوب-نیست/ تیتر نیوز Mon, 08 Mar 2021 01:50:36 0000 اجتماعی https://titr-news.ir/2021/03/حال-تالاب-انزلی-خوب-نیست/ به دنبال انتشار عکس ها و فیلم ها از کاهش سریع در اعماق Anzali Whitland طی هفته گذشته ، یک متخصص گفت: زمین برای اقدامات جدی برای مقابله با عوامل تهدید کننده اقدامات جدی انجام دهد. نسیم توف زادا در مصاحبه با تیتر نیوز ، در حالی که مسئله پایین آمدن سطح آب واتلندهای انزلی …

به دنبال انتشار عکس ها و فیلم ها از کاهش سریع در اعماق Anzali Whitland طی هفته گذشته ، یک متخصص گفت: زمین برای اقدامات جدی برای مقابله با عوامل تهدید کننده اقدامات جدی انجام دهد.

نسیم توف زادا در مصاحبه با تیتر نیوز ، در حالی که مسئله پایین آمدن سطح آب واتلندهای انزلی موضوع جدیدی نیست و بیش از یک دهه است که اتفاق می افتد ، وی گفت: “عوامل اصلی زیادی برای کاهش سطح آب واتلندهای انزلی وجود دارد ، از جمله ورود آب رودخانه های تأمین آب به تالاب های حوزه آبخیز خصوصاً رودخانه هایی گفته می شود که از رودخانه تیشت به سرزمین انزلی وات می ریزند.

وی ادامه داد: جنگل زدایی باعث افزایش خاک موجود در رودخانه های بالادست این رودخانه ها شده است و باعث می شود باران های شدید باعث جاری شدن سیلاب و پایین آمدن خاک موجود در کوه ها و فشار آب شود. قلب تالاب باید خشک شود و باقی بماند.

دبیر سازمان مردم نهاد ویتلند با اشاره به اینکه جریان فاضلاب از روستاهای اطراف رشت ، انزلی ، سامسارا و تالاب ها عامل دیگری در کاهش عمق رطوبت است ، گفت: کدام یک را دوخت؟ رشد گیاه را در قلب حوضچه افزایش می دهد و باعث ایجاد حالت حفظ نفس می شود. سن این گیاهان به دلیل خودگل دهی کاهش می یابد و در نتیجه با از بین رفتن این گیاهان ، آنها به حیاط منتقل می شوند و کف حوض بلند می شود.

مدیر انستیتوی سبزیجات بالان با اشاره به اینکه تعدادی از عوامل برای کاهش عمق تالاب انزال بهم پیوسته است ، در مورد راه حل های این مشکل گفت: نمی توان از روشهای رایج مانند حذف از کف تالاب یا برای کشیدن توسعه. وضعیت Anzoli Watlands به دلیل عملکرد تخریب آن برای رطوبت مناسب نیست و بستر مرطوب زمین باعث ناراحتی و سفید شدن بیشتر ماهی ها می شود. بنابراین ، یک برنامه جامع در این زمینه لازم است.

وی در ادامه اظهار داشت که برای بهبود وضعیت Anzoli Watland ، لازم است اقدامات لازم را به قسمت مهم این حوضه آبریز از جمله نصب آبیاری خاک در مناطق کوهستانی و کاهش نفوذ مواد آلی به تالاب ها انجام شود. مقدار ورودی را کاهش دهید. لندبل

دبیر سمپوزیوم سازمان های مردم نهاد تالاب افزود: همچنین آب این تالاب به شدت کاهش یافته است. رودخانه خارج از رودخانه های رشت و پیربازار تشکیل ، کاهش یا سرریز می شود. اگرچه شرکت محلی آب استان گیلان ادعا می کند که از رودخانه های گوهررود و سیرود آب جمع نمی کند ، اما واقعیت این است که جریان آب از این رودخانه ها کاهش می یابد و فقط به فاضلاب می رود.

به گفته توف زادا ، سد شرود همچنین مشکلات زیادی را برای رودخانه های نزدیک تیش ایجاد کرده است ، زیرا دریاچه رودخانه برای هدایت آب های اطراف طراحی شده و بسیاری از رودخانه های منطقه را بحرانی کرده است. کاهش جدی آب رودخانه های خالقی و مورگک ، بخشی به دلیل تغییرات آب و هوا و بخشی به دلیل سوly مدیریت منابع آب در مناطق مختلف استان ، منجر به زوال انزلی شده است. سطح آب بیشتر کاهش می یابد.

دبیر هم اندیشی سازمان های مردم نهاد تالاب های کشور با اشاره به اینکه مسئولان می توانند در بهبود وضعیت تالاب ها نقش داشته باشند ، افزود: و همه دستگاه های مربوطه باید در این زمینه همکاری کنند تا از ورود کودها و سموم دفع آفات به تالاب ها جلوگیری شود یا اقداماتی مانند تبدیل کشاورزی. نمونه.

توف زادا خاطرنشان كرد كه كمیته مدیریت آنزولی واتلند كه به ریاست فرماندار اداره می شود و تمام دستگاههای مربوطه را در اختیار دارد ، دو سال پیش توسط كمیته بازسازی دریاچه آرمیا ایجاد شد ، اما متأسفانه نماینده جامعه محلی نیست. و كامل و كافی نیست اطلاعات این کمیته آماده است تا ما را از تصمیمات و رویدادها مطلع کند.

وی افزود: به طور مكرر بودجه ای به این كمیته در منطقه انزلی ویتلند اختصاص داده شده است كه ما از طریق گزارش های سازمان مدیریت و برنامه ریزی دریافتیم كه این بودجه به دلیل عدم برنامه ریزی برگردانده شده است.

توف زادا در پایان سخنان خود با تأکید بر اینکه در وهله اول ، مدیران استانی باید بپذیرند که انزلی وات لند نقطه صفر بوم شناختی استان گیلان است ، گفت: هر آنچه در قسمت بزرگی از این استان اتفاق می افتد قلب آنزولی واتلند است. اگر وضعیت در آنزولی واتلند خوب باشد ، در مجموع می توان گفت که بخش مرکزی استان گیلان و انزلی واتلند و حوزه تالیش نیز خوب است. اگر به اهمیت واتلند انزلی اعتراف کنیم ، مواردی مانند تصفیه خانه فاضلاب ساروان و فاضلاب و فاضلاب ناشی از آن از شهرهای رشت ، انزلی و سوماسارا ، بزرگترین شهرهایی که از نظر آلودگی وارد واتلند انزلی می شوند نیز حل می شود.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.