توصیه های وزارت بهداشت برای استفاده درست از ماسک

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

توصیه های وزارت بهداشت برای استفاده درست از ماسک

توصیه های وزارت بهداشت برای استفاده درست از ماسک https://hydoc.ir/توصیه-های-وزارت-بهداشت-برای-استفاده-در/ https://hydoc.ir/توصیه-های-وزارت-بهداشت-برای-استفاده-در/#respond سلام دکتر Mon, 01 Mar 2021 09:50:39 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/توصیه-های-وزارت-بهداشت-برای-استفاده-در/

به گزارش شفاف ، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توصیه های استفاده از ماسک گفت: “استفاده صحیح از ماسک به عنوان مهمترین عامل در استفاده از ماسک بسیار مهم است. جلوگیری از بیماری Covid-19. ” بنابراین ، توصیه می کنیم قبل از استفاده از ماسک اطمینان …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
توصیه های وزارت بهداشت برای استفاده درست از ماسک

به گزارش شفاف ، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توصیه های استفاده از ماسک گفت: “استفاده صحیح از ماسک به عنوان مهمترین عامل در استفاده از ماسک بسیار مهم است. جلوگیری از بیماری Covid-19. ” بنابراین ، توصیه می کنیم قبل از استفاده از ماسک اطمینان حاصل کنید که ماسک استفاده شده آسیب دیده ، پاره نشده یا مرطوب نباشد.

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: قبل و بعد از استفاده از ماسک ، دستان خود را به خوبی عقیم کرده یا حداقل به مدت 20 ثانیه با آب و صابون بشویید. ماسک را روی صورت بزنید تا دهان ، بینی و چانه کاملاً پوشانده شود و مطمئن شوید که فاصله ای بین صورت و ماسک وجود ندارد.

ادامه لاری: هنگام استفاده از ماسک ، از هرگونه لمس جدی خودداری کنید. هنگام صحبت ماسک را از صورت خود جدا نکنید. هنگامی که ماسک استفاده شده مرطوب شد ، آن را با یک ماسک تمیز جایگزین کنید. هنگام برداشتن ماسک از صورت ، به هیچ وجه جلوی ماسک را لمس نکنید و آن را از پشت سر بردارید.

سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: پس از استفاده از پوزه ، ماسک استفاده شده را از خود و سطوح اطراف آن دور نگه دارید و آن را در سطل آشغال بیندازید. پس از برداشتن ماسک از صورت ، دست ها ، صورت ، دهان ، بینی ، چشم ها و دست ها را ضد عفونی یا شستشو داده و یا با جلوگیری از تماس با آنها با آب و صابون بشویید.

وی گفت: “همچنین لازم است از استفاده بیش از یکبار از ماسک های یکبار مصرف به طور جدی خودداری شود.”

من باید بگویم؛ نمودار بستری روزانه در برخی از استان های کشور در حال افزایش است و متأسفانه در هفته گذشته شاهد افزایش نسبی متوسط ​​بستری شدن مثبت و افزایش میانگین مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته قبل بودیم.

11 شهر کشور ، همه استان خوزستان ، هنوز در وضعیت سرخ بیماری قرار دارند. 32 شهر نارنجی ، 251 شهر زرد و 154 شهر آبی هستند.

هفته گذشته بالاترین میزان بستری شدن در بیمارستانهای استان به ترتیب در استانهای خوزستان ، مازندران و سمنان گزارش شد و بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در استانهای خوزستان ، مازندران ، گلستان و سمنان گزارش شد.

متأسفانه در روزهای اخیر میزان مطابقت با دستورالعمل های بهداشتی پس از عادی شدن شرایط رضایت بخش در کشور کاهش یافته و استان های کردستان ، آذربایجان غربی ، سیستان ، بلوچستان ، گلستان ، خوزستان و ایلام کمترین میزان انطباق را به ثبت رسانده اند. با دستورالعمل های بهداشتی دولتی

با توجه به رابطه مستقیم و اخلاقی بین کاهش عملکرد توصیه های بهداشتی و افزایش بستری در بیمارستان و به دنبال آن افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری بیماری کرونا قلب ، مطمئناً اگر روند کاهش عملکرد دستورالعمل های بهداشتی ادامه یابد ، کشور صعود خواهد کرد دوباره به شدت و بیماری رخ خواهد داد. ما امیدواریم که با جلوگیری از هرگونه ساده سازی و غفلت در رفتارهای فردی و اجتماعی به مردم کمک کند تا از تکرار تجارب گذشته گذشته جلوگیری کرده و از شیوع چهارم بیماری در کشور جلوگیری کند.

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
توصیه های وزارت بهداشت برای استفاده درست از ماسک

https://hydoc.ir/توصیه-های-وزارت-بهداشت-برای-استفاده-در/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.