خیز دوباره کرونا در برخی استانها/ ۹ شهر قرمز شدند

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

خیز دوباره کرونا در برخی استانها/ ۹ شهر قرمز شدند

خیز دوباره کرونا در برخی استانها/ ۹ شهر قرمز شدند https://hydoc.ir/خیز-دوباره-کرونا-در-برخی-استانها-۹-شهر/ https://hydoc.ir/خیز-دوباره-کرونا-در-برخی-استانها-۹-شهر/#respond سلام دکتر Sat, 13 Feb 2021 09:19:37 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/خیز-دوباره-کرونا-در-برخی-استانها-۹-شهر/

سخنگوی فرماندهی ملی کرونا نسبت به احیای مجدد Covid 19 در برخی از استان ها هشدار داد و گفت که خوزستان اکنون بیشترین شیوع بیماری را دارد. در کل ، اکنون 9 شهر با رنگ قرمز ، 39 شهر با نارنجی و 228 با زرد وجود دارد و 172 شهر با رنگ آبی کرونا وجود …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
خیز دوباره کرونا در برخی استانها/ ۹ شهر قرمز شدند

سخنگوی فرماندهی ملی کرونا نسبت به احیای مجدد Covid 19 در برخی از استان ها هشدار داد و گفت که خوزستان اکنون بیشترین شیوع بیماری را دارد. در کل ، اکنون 9 شهر با رنگ قرمز ، 39 شهر با نارنجی و 228 با زرد وجود دارد و 172 شهر با رنگ آبی کرونا وجود دارد.

به گزارش سلام دکتر ، دکتر علی رضا رئیسی در حاشیه پنجاه و هفتمین نشست فرماندهی ملی مبارزه با کرونا که با رئیس جمهوری و سایر اعضا برگزار شد ، اظهار داشت: آنها در حال پیگیری مسائل هستند.

“در جهان ، به دلیل ویروس های جهش یافته در آفریقا ، انگلیس و حتی ژاپن ، تعداد ویروس ها و مرگ و میرها ، تغییر الگوی رفتاری ویروس ، کشنده بودن و شیوع ویروس افزایش یافته است.” وی با اشاره به وضعیت بیماری کوید 19 در جهان گفت. در انگلیس ، بیش از 4 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند و بیش از 135000 نفر فوت کرده اند. در ایالات متحده همین وضعیت است و تعداد کشته ها در ایالات متحده بیش از 5000 است. در کشورهای دیگر ، وضعیت خوبی نمی بینیم از نظر شیوع بیماری.

روند مرگ های تاج در ایران در حال کاهش است ، اما …

وی افزود: در سطح ملی ، ما همچنان روند نزولی مرگ و میر داریم و مرگ و میرها همچنان دو رقمی هستند و به 50 تا 60 مورد نزدیک می شوند ، اما با وجود کاهش تعداد تلفات ، می دانیم که تعداد بستری شدن در بیمارستان دو هفته پس از شیوع بیماری در حال افزایش است ، و آن در حال افزایش است. “تعداد مرگ و میرها پس از چهار هفته و بالعکس ، اقدامات انجام شده از ماه دسامبر در کشور برای کاهش تعداد پذیرش در بیمارستان اکنون اثرات خود را نشان می دهد ، و کاهش مرگ و میر ناشی از پایبندی به پروتکل های چند هفته گذشته است.

تجدید حیات بیماری در برخی از استان ها

بیشترین شیوع این بیماری در خوزستان است

ال رئیسی گفت: “در برخی از استان ها ، بیماری آغاز شده است و یک هشدار جدی وجود دارد.” در استان خوزستان اکنون بیشترین شیوع را داریم و نیاز به مراقبت بیشتر از این استان داریم.

9 شهر قرمز در خوزستان

وی در ادامه تأکید کرد: متأسفانه در استان خوزستان 9 شهر سرخ داریم که قطعاً نیاز به توجه دارند. شهرهای آبادان ، اهواز ، بندرماهشهر ، دزفول ، دشت آزادگان ، کارون ، هویزه ، شادیجان و شوشتر روند فزاینده ای از بیماری ها دارند و آنها شهرهای سرخ هستند و نیاز به تنظیم پروتکل های سخت و سخت دارند.

وضعیت بیماری در بسیاری از استانهای شمالی و جنوبی

ریس گفت: “ما همچنین در آذربایجان غربی روند رو به رشدی داریم و پروتکل ها باید دقیقاً دنبال و نظارت شوند.” در حال حاضر ، شیوع هرمزگان تا حد زیادی مهار شده است ، اما باید ادامه یابد. در استان مازندران که روند صعودی داشتیم ، خوشبختانه از هفته گذشته موارد تحت کنترل درآمده است و از 15 شهر نارنجی ، حدود 8 شهر زرد و 7 شهر دیگر نارنجی شده اند. استان های گلستان و گیلان هنوز به مراقبت های ویژه نیاز دارند. استان بوشهر دارای شیب ملایم و رو به افزایش است که نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

39 شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند

کاهش شهرهای آبی

وی گفت: در مجموع 9 شهر سرخ ، 39 شهر نارنجی ، 228 شهر زرد و 172 شهر آبی داریم. می بینید که تعداد شهرهای آبی کاهش یافته و تعداد شهرهای زرد و نارنجی افزایش یافته است.

رئیسی درباره تعداد شهرهای نارنجی در استان های مختلف گفت: 5 شهر در آذربایجان غربی ، 4 شهر در آذربایجان شرقی ، 2 شهر در اصفهان ، 5 شهر در خوزستان ، 1 شهر در خراسان جنوبی ، 1 شهر در كرمان ، كجلوئه و بویر -احمد و گلستان هر کدام 3 شهر ، گیلان 7 شهر و مازندران 8 شهر نارنجی.

تاج انگلیسی را در قزوین معرفی کرد

نتایج آزمایش را برای اطرافیان بیمار تا فردا تعیین کنید

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: این بیماری در استان قزوین در حال افزایش است و ما یک مورد آلودگی به ویروس انگلیس داریم که باعث مرگ می شود و این نگران کننده است. بستگان بیمار آزمایش شده اند و نتایج آزمایش تا فردا آماده است تا ببینند آیا به انگلیسی نیز آلوده شده اند یا خیر.

لزوم توجه به مرزها و قرنطینه مسافران خارجی

وی تأکید کرد: توجه به مرزها ضروری است و اگر مسافر از خارج بیاید باید قرنطینه را رعایت کند و حتی اگر علائمی از خود نشان نداد با در نظر گرفتن علائم باید 14 روز در خانه بماند. او از رنج می برد.

واکسیناسیون کرونا با انصاف ادامه دارد

وی در مورد واکسیناسیون علیه کرونا در کشور گفت: واکسیناسیون برای گروه هدف آغاز شده و واکسیناسیون با عدالت کامل انجام می شود. خوشبختانه شب گذشته 100000 دوز واکسن وارد کشور شد و محموله های جدید در هفته های آینده وارد می شود و روند واکسیناسیون طبق سند ملی واکسیناسیون مصوب ستاد ملی برای مقابله با کرونا ادامه خواهد یافت. تاکنون افراد واکسینه شده هیچ عارضه جانبی جدی نداشته و فقط دارای عوارض جانبی طبیعی مانند درد در محل تزریق و تب بودند که به اندازه سایر واکسن ها طبیعی است.

وی در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم با رعایت پروتكل ها از شیوع چهارم بیماری جلوگیری كنم.

انتهای پیام

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
خیز دوباره کرونا در برخی استانها/ ۹ شهر قرمز شدند

https://hydoc.ir/خیز-دوباره-کرونا-در-برخی-استانها-۹-شهر/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.