چرا گذشته‌گرا شده‌ایم؟ – تیتر نیوز

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

چرا گذشته‌گرا شده‌ایم؟ – تیتر نیوز

چرا گذشته‌گرا شده‌ایم؟ – تیتر نیوز https://titr-news.ir/2021/02/چرا-گذشته‌گرا-شده‌ایم؟-تیتر-نیوز/ تیتر نیوز Mon, 15 Feb 2021 16:46:07 0000 عمومی https://titr-news.ir/2021/02/چرا-گذشته‌گرا-شده‌ایم؟-تیتر-نیوز/ عزیزی که “گذشته” را دوست دارد ، گذشته گذشته است! امروزه ، در عصر اقتصاد دیجیتال ، نانوبات ها ، اینترنت اشیا ، اتومبیل های هوشمند ، انرژی های تجدید پذیر ، اکتشافات فضایی ، هوش مصنوعی و شبکه جهانی گسترده به سرعت در حال رشد هستند. به گزارش تیتر نیوز ، در یادداشتی عصر …

عزیزی که “گذشته” را دوست دارد ، گذشته گذشته است! امروزه ، در عصر اقتصاد دیجیتال ، نانوبات ها ، اینترنت اشیا ، اتومبیل های هوشمند ، انرژی های تجدید پذیر ، اکتشافات فضایی ، هوش مصنوعی و شبکه جهانی گسترده به سرعت در حال رشد هستند.

به گزارش تیتر نیوز ، در یادداشتی عصر ایران “چه اتفاقی برای ما افتاد؟” چرا بسیاری از ما دائما از گذشته پشیمان می شویم؟ چرا ما دائماً در یک عکسبرداری شبیه راننده ای هستیم که باید توجه خود را به طرف مقابل معطوف کند؟

با چند مثال ممکن است بتوانید این مورد را بشکنید:

قهوه خانه های سنتی ، رستوران های سنتی ، مراسم سنتی ، دیوارها و موهای سرخ در چهره ساختمان های جدید و غیره مانند روح “شبح” است که این بار به جای بدن فنجان ، روی روح و مغز ما نقاشی شده است. ، ساسر و استخوان ها. در هنر و معماری و سایر زمینه ها ، گویی به دایره ای از گذشته خیره شده ایم و گاهی اوقات به نظر می رسد روحیه عمو ناپلئون در برخی از ما ظاهر شده است و او را به یاد می آوریم. ، ما زراعت می کنیم و دیگران می خورند. “

به نظر می رسد نسل امروز برای آینده به یادگار مانده است. تحت تأثیر یا تصور حوادث گذشته ، فراموش کرده ایم که زمان لحظه ای ساکت نمی ماند و ما خود را متعهد می دانیم که به نسل جوان کمک کنیم تا راه غم و ناامیدی را هدایت کرده و به سمت آینده ای بهتر حرکت کنند.

برخی از ما به جای اینکه به جنگل نگاه کنیم ، به چند درخت نگاه می کنیم و در نتیجه تغییرات بزرگ ، مهم و واضحی را نمی بینیم زیرا تمرکز ما بر بدبختی و گذشتن از زمین و زمان است. صرف نظر از اقدامات و اقدامات و واکنشهای دولت به روش و سیستم خود ، ما به دنبال علل گذشته و علل گذشته بودیم.

ما در چارچوب پیش بینی به این نکته مهم و اساسی توجه نمی کنیم که بر اساس پیش بینی های علمی و تحقیقاتی ، نیمی از مشاغل امروز تا سال 2030 (9 سال دیگر) از بین خواهد رفت و این وظیفه ما و ارائه سیستم دولت ها است. اینکه دانش آموزان و مردم برای دنیایی آماده شوند که هنوز به بزرگی یخ ها باشد.

پاسخ باید این باشد که “تغییر” در سیستم آموزش و بهداشت و در آموزش عالی ، حرفه و فن آوری جستجو شود. سیستم آموزشی فعلی ما هنوز در چهار چرخ نیم قرن گذشته در حال حرکت است و به همین دلیل محصول این سیاست منتشر نشده است. توانایی ارائه راه حل هایی برای آینده و دنیای جدید که شامل “توسعه پایدار” است. این اصول به طور مبهم منجر به افسانه و خیال پردازی شده است.

این مشکل بدون ارتباط هدف مدار با محافل علمی ، پژوهشی و صنعتی جهان حل نمی شود ، در غیر این صورت مانند امروز در ترس و ناامیدی فرو خواهیم رفت و از واقعیت ها فرار خواهیم کرد. چشم بسته خواهیم شد . تکنولوژی جدید.

بنابراین این تنها گرایش گذشته است که مانند طاعون گسترش می یابد و ما در حال ترکیبی خیالی از قتل های فرعی و خیالی هستیم. در حالی که این ترکیب شور است و با برخورد با این جوندگان به زمین متمرکز می شود!

عزیزی که “گذشته” را دوست دارد ، گذشته گذشته است! امروزه ، در عصر اقتصاد دیجیتال ، نانوبات ها ، اینترنت اشیا ، اتومبیل های هوشمند ، انرژی های تجدید پذیر ، اکتشافات فضایی ، هوش مصنوعی و شبکه جهانی گسترده به سرعت در حال رشد هستند.

از سوی دیگر ، تغییرات اقلیمی و خشکسالی تحت الشعاع و تحت سلطه تاریخ بشر قرار دارند. از امروز باید به فکر حل این مشکلات باشیم و تنها راه حل پذیرش اصل “تغییر” در همه جنبه های کاری و زندگی است. برای شروع ، و در وهله اول ، لازم است که سیستم آموزش و پرورش فرزندان خانه سازان آینده مدرنیزه شود. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که چرخ را بازیابی کنید!

بهره گیری از دستاوردهای علمی و تجربی کشورهای پیشرفته جهان ، مانند فنلاند ، نروژ ، نیوزیلند ، می تواند نقش ما را در شکل گیری آینده ایران با آموزش خرد ، دانش ، ذهن باز ، بینش و مسئولیت روشن کند. . نسل

این راهی برای فرار از گذشته و شرکت در بازارهای رقابتی یا تغییر سریع آنها است. با این وجود ، ذهن انسان بخصوص در جوامع پیشرفته همیشه مضطرب است. در زندگی ماشینی و تقریباً آگاهانه امروز ، البته دلایل کافی برای نگرانی وجود دارد ، اما راه پایان اضطراب و ترس این نیست که به گذشته اعتقاد داشته باشید و در خیالات فرو بروید.

دانستن اینکه برای چه چیزی باید نگران باشیم و برای آینده ای متفاوت از دنیایی که امروز در آن زندگی می کنیم آماده می شویم ، کمک بزرگی به تحول و مهندسی مجدد زندگی ما در عصر هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی می کند.

کافی است که “یادگیری” و “یادگیری” را در قسمت اول کار و زندگی خود برای زندگی و زندگی قرار دهیم ، نه اینکه مبدل نقض دائمی خود شویم.

انتهای پیام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.