از افسردگی فصلی چه می دانید؟

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

از افسردگی فصلی چه می دانید؟

از افسردگی فصلی چه می دانید؟ https://hydoc.ir/از-افسردگی-فصلی-چه-می-دانید؟/ https://hydoc.ir/از-افسردگی-فصلی-چه-می-دانید؟/#respond سلام دکتر Fri, 05 Feb 2021 20:47:17 0000 رسانه سلامت و دانش https://hydoc.ir/از-افسردگی-فصلی-چه-می-دانید؟/

این روانپزشک در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه مانیا یا مانیا حالت افسردگی است ، گفت: این اختلال همزمان با بهار و با تظاهراتی مانند شادی و خلق و خوی بالا به صورت شادی و شدت شروع می شود. خوش بینی ، مشکل در تمرکز و برنامه ریزی بلند پروازانه. به …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
از افسردگی فصلی چه می دانید؟

این روانپزشک در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه مانیا یا مانیا حالت افسردگی است ، گفت: این اختلال همزمان با بهار و با تظاهراتی مانند شادی و خلق و خوی بالا به صورت شادی و شدت شروع می شود. خوش بینی ، مشکل در تمرکز و برنامه ریزی بلند پروازانه.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، دكتر جمال شمس توضيح داد كه در برخي از فصول سال به دلايل نامعلوم ممكن است در برخي افراد خلق و خوي تغيير كند و گفت: افسردگي فصلي اختلالي است كه معمولاً با تغيير به بالاترين حد خود مي رسد از فصول.

وی افزود: “به طور کلی افسردگی فصلی نوعی اختلال است که در آن فرد در سایر مواقع سال طبیعی است اما در یک فصل خاص احساس اضطراب و افسردگی می کند.”

وی با بیان اینکه “با شروع پاییز ، هرچه روز کوتاهتر و نور خورشید کمتر باشد ، خطر افسردگی بیشتر می شود.”

شمس گفت: “نور خورشید و ساعت بیولوژیکی بدن ، که ترشح هورمون ها را تنظیم می کند ، می تواند بر خلق و خو و خواب تأثیر بگذارد. افرادی که با تغییر فصل دچار افسردگی می شوند ، زودتر نور می گیرند تا دیرتر.”

یک عضو هیئت علمی در گروه روانپزشکی دانشگاه گفت که با شروع پاییز و خنک شدن هوا 11٪ از حالات عمومی مردم کاهش می یابد.

وی گفت: “همه افراد مبتلا به افسردگی فصلی لزوماً دارای اختلال افسردگی نیستند. درصد کمی از افرادی که با تغییر فصل به یکباره دچار اضطراب و افسردگی می شوند ممکن است به درمان مداخله ای نیاز داشته باشند.

این روانپزشک دانشگاه با بیان اینکه اختلال عاطفی فصلی یا افسردگی از طرق مختلف بر افراد تأثیر می گذارد ، افزود: “احتمال تغییرات خلقی در بهار وجود دارد.”

شمس با بیان اینکه احتمال ابتلا به افسردگی با شروع پاییز بسیار بیشتر از بهار است ، توضیح داد: مانیا یا مانیا حالت افسردگی است ، در این شکل از یک اختلال خلقی که همزمان با بهار شروع می شود ، انرژی فرد بسیار زیاد است بالا این اختلال در تظاهراتی مانند هیجان ، تحریک پذیری ، بیش فعالی ، خلق و خوی زیاد ، خوش بینی شدید ، بی قراری حرکتی ، مشکل در تمرکز و برنامه ریزی بلند پروازانه ظاهر می شود.

وی گفت: در افراد مبتلا به اختلال دو قطبی ، علائم شیدایی و شیدایی با اوایل بهار و اختلال افسردگی در پاییز عود می کند.

این روانپزشک دانشگاه با اشاره به اینکه علائم و نشانه های افسردگی فصلی بسیار شبیه افسردگی مزمن است ، خاطرنشان کرد: از دست دادن انرژی ، مشاهده تغییرات در خواب ، میل جنسی ، توجه و تمرکز و تغییر اشتها از علائم افسردگی است. “

وی گفت: تنها عاملی که افسردگی فصلی را از سایر اختلالات روانی و افسردگی متمایز می کند ، زمان شروع افسردگی فصلی است ، افسردگی فصلی در برخی از سال های سال عود می کند.

شمس با اشاره به اینکه احتمال ابتلا به همه بیماری ها و اختلالات روانی تقریباً یکسان است خاطرنشان کرد: به عنوان مثال حداکثر سن ابتلا به افسردگی بین 30 تا 40 سالگی است یا اختلال دو قطبی یا شیدایی در 25-25 سالگی بیشتر است.

این عضو هیئت علمی تأکید کرد که به طور کلی ، انواع بیماری ها ، که اختلالات روانی نیز از آنها مستثنی نیست ، تاریخ شروع مشخص یا سن خاصی ندارند: ممکن است فردی بیش از پنجاه سال یا کمتر از 20 سال داشته باشد سال • از افسردگی یا افسردگی فصلی رنج می برد.

شمس با اشاره به اهمیت انواع مختلف درمان افسردگی ، تأکید کرد: اگر این بیماری زودتر از قبل وخیمتر از علائم تشخیص داده شود و درمان شود ، روند درمان تا حد زیادی از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری می کند.

وی استفاده از درمان های دارویی ، غیر دارویی یا شاخص را از جمله روش های درمان افسردگی فصلی دانست و تأکید کرد: اینکه درمان این اختلال با کمک نور درمانی ، دارو و روش های روانشناختی انجام می شود و در صورت ابتلای فرد به این بیماری. اختلال دو قطبی ، او باید به دکتر مراجعه کند. این برای زمان نور درمانی و سایر داروهای ضد افسردگی مهم است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، روانپزشک دانشگاه گفت: درمان با داروهای ضد افسردگی برای برخی از بیماران مبتلا به اختلال فصلی عاطفی بسیار موثر خواهد بود ، به خصوص اگر علائم شدید باشد.

انتهای پیام

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
از افسردگی فصلی چه می دانید؟

https://hydoc.ir/از-افسردگی-فصلی-چه-می-دانید؟/feed/ 0

روان درمانی و راه های درمان افسردگی چیست ؟

چند روش موثر برای درمان افسردگی وجود دارد. روان ‌درمانی یکی از این روش‌ها است که هدف از آن اصلاح افکار و باورهایی است که ب­صورت ناخودآگاه زمینه‌­ بروز افسردگی شده است.

راه های درمان افسردگی در صدد ارائه‌­ی روش­‌هایی برای کنار آمدن با استرس، تجویز دارو برای تسکین علائم، مانند فکر به خودکشی، یا تسهیل روش­‌های روان درمانی (نورومدولاسیون) است که در آن به­ منظور بازگرداندن ارتباط موثر بین قسمت­‌های کلیدی مغز، اعصاب بصورت مستقیم تحریک می­‌شوند.

به­ علاوه، افراد می­‌توانند با ایجاد تغییراتی در سبک زندگی، از رژیم غذایی و ورزش ساده گرفته تا ملحق شدن به گروه سرود و تمرین مدیتیشن، به درمان افسردگی و رفع افسردگی شدید کمک کنند.

مطالعه کامل مطلب

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.