دعوت کتابخانه ملی از فناوران برای رفع چالش فهرست‌نویسی تحلیلی با هوش مصنوعی

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

دعوت کتابخانه ملی از فناوران برای رفع چالش فهرست‌نویسی تحلیلی با هوش مصنوعی

دعوت کتابخانه ملی از فناوران برای رفع چالش فهرست‌نویسی تحلیلی با هوش مصنوعی https://hydoc.ir/دعوت-کتابخانه-ملی-از-فناوران-برای-رفع-چ/ https://hydoc.ir/دعوت-کتابخانه-ملی-از-فناوران-برای-رفع-چ/#respond سلام دکتر Wed, 27 Jan 2021 23:30:19 0000 رسانه عمومی https://hydoc.ir/دعوت-کتابخانه-ملی-از-فناوران-برای-رفع-چ/

مرکز نوآوری و توسعه مشاغل داده محور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ، با برگزاری یک رویداد فنی ، از تیم های فنی دعوت شد تا با کمک هوش مصنوعی در چالش مقاله تحلیلی شرکت کنند. به گزارش سلام دکتر، رویداد نوآورانه “Libetek 2” توسط مرکز نوآوری و توسعه تجارت بر اساس داده های …

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
دعوت کتابخانه ملی از فناوران برای رفع چالش فهرست‌نویسی تحلیلی با هوش مصنوعی

مرکز نوآوری و توسعه مشاغل داده محور سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ، با برگزاری یک رویداد فنی ، از تیم های فنی دعوت شد تا با کمک هوش مصنوعی در چالش مقاله تحلیلی شرکت کنند.

به گزارش سلام دکتر، رویداد نوآورانه “Libetek 2” توسط مرکز نوآوری و توسعه تجارت بر اساس داده های موسسه ملی و کتابخانه ایران با موضوع اکتشاف آموزشی ، در زمینه فناوری کتابخانه ها و استفاده از هوش مصنوعی برای پردازش داده ها و شناسایی موضوع در دو مرحله اتفاق می افتد.

در مرحله اول از کلیه افراد ، تیم ها و شرکت ها دعوت می شود تا در این رویداد ثبت نام کنند و پس از ثبت نام ، دسترسی به داده های لازم برای شرکت در چالش در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد و از این زمان مسابقه آغاز می شود.

مرکز نوآوری برای هر یک از شرکت کنندگان فضای پردازش رایگان فراهم می کند و شرکت کنندگان باید مدل خود را تا تاریخی که باید در روز آزمون درج شود ، ارتقا دهند. آزمایش منظم مدل در 3 مارس انجام می شود.

در مرحله دوم ، پس از بررسی مدل های نوشته شده ، 5 شرکت کننده برتر انتخاب می شوند و از این 5 گروه دعوت می شود تا به صورت حضوری مدل های خود را ارائه دهند و در نهایت ، پس از قضاوت و بررسی نهایی ، بالاترین گروه ظاهر می شود. برای تیم های برتر علاوه بر اعطای جایزه نقدی معادل 50 میلیون تومانی ، می توان توافق نامه ای را با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منعقد کرد.

در مصاحبه ای با سلام دکتر ، دکتر مظفر پاسدار شیرازی ، معاون توسعه و منابع انسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ، با بیان لزوم آوردن این رویداد فناوری اظهار داشت: کتابخانه ملی هر کتاب لیستی از “اطلاعات توصیفی است” “نویسنده ، ناشر)” و “اطلاعات تجزیه و تحلیل” (مراجعه به موضوع کتاب و فصل) کتاب را آماده می کند ، و هنگامی که محقق به دنبال کتاب است ، فن آوری متصل به موتور جستجو صفحات داخل فلش را در دسترس دارد ارائه نتایج

وی با تأکید بر اینکه هرچه ایندکس دقیق تر ، دقیق تر و دقیق تر باشد ، نتایج جستجو نیز بهتر خواهد بود ، گفت: “تجزیه و تحلیل به محقق کمک می کند تا به منبع دسترسی پیدا کند و اطلاعات را بدست آورد ، در حالی که اطلاعات را بر اساس ارائه به کاربران طبقه بندی می کند و تصمیمات آن بستگی به این دارد که کتاب موضوعی را که به کتاب اضافه می کنید تا بازدید کنندگان از کتابخانه ها بتوانند آن را مشاهده کنند. علاوه بر این ، عناوین به موتور جستجو کمک می کنند تا نتایج را با توجه به موضوعی که محقق نیاز دارد تفسیر کند و جستجو را با منبع مورد نظر تسهیل و تنظیم کند.

پاسدار شیرازی توضیح می دهد كه كتابخانه ملی قبلاً از فن آوری های نمایه سازی كتاب استفاده كرده است ، خاطرنشان كرد: سال گذشته ما سیستمی را توسعه دادیم كه لیستی از موارد را به طور خودكار بیرون می آورد و برای توسعه این سیستم ، ویژگی جدیدی اضافه می شود.

معاون آرشیو و کتابخانه ملی مقاله تحلیلی را یکی از چالش های سازمان توصیف کرد و افزود: “این نیاز به سیستم است که بتواند علائم و عناوین کلیدی را به طور مناسب پیشنهاد دهد. با کمک هوش مصنوعی. ” و براساس استانداردهای کنوانسیون دولت پیشنهاد ، انتخاب و طبقه بندی شده است.

پاسدار شیرازی از تعلیق رویداد “لیبتک 2” با هدف جذب پیشگامان در این سازمان و دعوت از شرکتهای نوپا و فناوری در زمینه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی برای شرکت در این چالش خبر داد.

وی توضیح داد: “ما از ما خواسته شده است تا در زمینه زبان شناسی (زبان خلاق) برای حل چالش های سازمانی در رقابت رقابتی و همکاری موثر کار کنیم. ما داده های آموزشی آماده شده برای شرکت کنندگان در چالش را ارائه داده ایم و آنها قادر خواهند بود برنامه های خود را بر اساس آن بسازند. در آخر ، با کمک یک سیستم کامل ، سیستم های تیم های شرکت کننده بر اساس دقت در موقعیت قرار می گیرند خواهد بود.

به گفته وی ، 5 تیم برتر این رویداد دعوت می شوند تا ما را قبل از محاکمه بیاورند و در نهایت به بهترین تیم ها جوایزی اهدا می شود.

معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی ، روند جشن را مهمترین روش رعایت ادب و صداقت در انتخاب تیم و انعقاد توافق عنوان کرد و گفت: چالش ما استفاده از فناوری است و در این مورد ، به رسمیت شناختن مشارکت بالا بیشتر ، ما کمک مالی 50 میلیون تومانی و امکان انعقاد قرارداد با بایگانی و کتابخانه ملی ایران را در نظر گرفته ایم.

انتهای پیام

منبع: مجله پزشکی سلام دکتر
دعوت کتابخانه ملی از فناوران برای رفع چالش فهرست‌نویسی تحلیلی با هوش مصنوعی

https://hydoc.ir/دعوت-کتابخانه-ملی-از-فناوران-برای-رفع-چ/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.