روشهای مراقبت از پوست در مواقع استفاده طولانی از ماسک

جدیدترین یافته های پزشکی را در وبگاه تخصصی پزشکی مشاهده نمایید.

روشهای مراقبت از پوست در مواقع استفاده طولانی از ماسک

روشهای مراقبت از پوست در مواقع استفاده طولانی از ماسک https://titr-news.ir/2021/01/روشهای-مراقبت-از-پوست-در-مواقع-استفاده/ تیتر نیوز Thu, 07 Jan 2021 00:47:04 0000 اجتماعی https://titr-news.ir/2021/01/روشهای-مراقبت-از-پوست-در-مواقع-استفاده/ یک متخصص پوست هشدار می دهد که استفاده از ماسک اگرچه می تواند از افراد در برابر Covid-19 محافظت کند ، اما در بعضی موارد ممکن است باعث خارش پوست و آلرژی شود. به گزارش تیتر نیوز ، دکتر آنا چن ، دانشیار پوست در دانشگاه جان هاپکینز گفت: برخی افراد به دلیل استفاده از …

یک متخصص پوست هشدار می دهد که استفاده از ماسک اگرچه می تواند از افراد در برابر Covid-19 محافظت کند ، اما در بعضی موارد ممکن است باعث خارش پوست و آلرژی شود.

به گزارش تیتر نیوز ، دکتر آنا چن ، دانشیار پوست در دانشگاه جان هاپکینز گفت: برخی افراد به دلیل استفاده از ماسک و کاور از آکنه ، درماتیت و سایر عوارض پوستی رنج می برند.

به گفته این پزشک ، عوامل مختلفی ممکن است در بروز این عوارض مانند سن ، مدت زمان استفاده از ماسک ، مناسب بودن ماسک ، حساسیت به ترکیبات موجود در الیاف ماسک و وضعیت عمومی پوست هر فرد نقش داشته باشد.

“سن به طور بالقوه می تواند در بروز این عوارض نقش داشته باشد زیرا محافظت کننده های طبیعی پوست با افزایش سن عملکرد خود را از دست می دهند.” با این حال ، مدت زمان ماسک ، به ویژه در سایر مشاغل یا فعالیت هایی که ماسک برای مدت طولانی لازم است ، به ویژه تحت تأثیر حساسیت افراد به بیماری های پوستی است. برخی از افراد ممکن است به طور طبیعی پوست بسیار حساس یا جوانی داشته باشند.

علائم التهاب پوست می تواند شامل بثورات ، بثورات ، گرمازدگی و التهاب باشد. همچنین ممکن است دارای خارش پوست باشد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه جستجو یا تعیین وقت برای درمان آکنه وجود دارد:

– در صورت امکان هر از چندگاهی ماسک را از روی صورت پاک کنید. زمان عامل مهمی در کاهش خارش پوست است.

– اطمینان حاصل کنید که ماسک به درستی روی صورت قرار گرفته باشد. ماسک باید در اطراف بینی و گوش شل شود ، همانطور که در این مناطق بیشتر موارد دهان را می بینیم.

– از ماسک های مناسب برای پوست صورت استفاده کنید. ماسک های ساخته شده از ترکیب الیاف پنبه و پلی استر بهترین انتخاب برای افرادی با پوست بسیار حساس است.

از یک برنامه مراقبت از پوست که برای پوست شما مفید است استفاده کنید. صابون نرم و نرم بدون روغنهای اساسی یا مواد شیمیایی آنتی بیوتیکی بهترین گزینه است.

همچنین توصیه می شود از کرم های محافظ مانند وازلین و حتی سوختگی کودک استفاده کنید زیرا می تواند از کبودی و خارش پوست جلوگیری کند.

انتهای پیام

بهترین رژیم غذایی روشن کننده پوست

1- سیب زمینی

سیب زمینی برای پوست عالی است. به سادگی سیب زمینی را نصف کنید و برروی پوست قرار داده و ماساژ دهید. شما متوجه خواهید شد که پوستتان در کوتاهترین زمان روشن میشود و همزمان با آن لکه ها و دانه های سیاه پوستی هم از بین میروند.

2- آب لیمو طبیعی

لیموناد میتواند موجب درخشندگی سریع پوست شود. این از بروز علایم پیری مانند چین و چروک و همچنین لکه های تیره ی پوستی جلوگیری میکند. لیمو حاوی ویتامین C است که بعنوان یک سفیدکننده ی طبیعی عمل میکند و خواص اسیدی آن موجب روشن شدن پوست میشود.

3- ماست

لاکتیک اسید موجود در ماست موجب نرمی و لطافت پوست و همچنین درخشندگی آن میشود. این دارای خواص سفیدکنندگی و مرطوب کنندگی پوست است. میتوانید ماست را مستقیما برروی پوست قرار دهید، در کنار نهار بخورید یا آن را با دیگر ترکیبات مانند ماسکهای صورت ترکیب کنید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.